مطالب سایت

چرا آبگرمکن روشن نمیشه ؟

علت-روشن-نشدن-آبگرمکن

گاهی در استفاده از انواع آبگرمکن به مشکلاتی بر می خوریم که برایمان تازگی دارد؛ به همین دلیل تصور می کنیم مشکل پیچیده ای است و به تنهایی نمی توانیم آن را رفع کنیم. بسیاری از افراد زمانیکه آبگرمکن آب گرم نمی کند یا شعله آن روشن نمی شود به سراغ افراد متخصص می روند در حالیکه اگر خودشان یکسری اطلاعات در مورد علت روشن نشدن آبگرمکن داشته باشند، می توانند در کوتاهترین زمان ممکن مشکل موجود را رفع کنند.

البته که مشورت کردن با افراد متخصص بهترین راهکار برای تعمیر تجهیزات برقی یا گازی است اما در مواردی ممکن است به هر دلیلی نتوانید با این افراد ارتباط برقرار کنید و با استفاده از مشاوره های آنها ارور را برطرف کنید؛ بنابراین برای آشنایی شما عزیزان با دلیل روشن نشدن آبگرمکن در این مقاله قصد داریم در رابطه با دلایل روشن نشدن آبگرمکن مطالبی بیان کنیم.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟

اگر با مشکل روشن نشدن آبگرمکن دیواری مواجه شدید در ابتدا باید موارد فنی بررسی شود. سپس از باز بودن شیر گاز و ورود گاز به لوله ها اطمينان حاصل کرده و به سراغ موارد زیر بروید.

1. واشر لاستیکی یا دیافراگم آبگرمکن را بررسی کنید

واشر یا دیافراگم آبگرمکن در صورتیکه خراب شده باشد مانع از روشن شدن دستگاه می‌ شود؛ بنابراین خرابی واشر اصلی ترین دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری است. اگر دیافراگم آبگرمکن فرسوده شده باشد هر چه سریعتر با کمک گرفتن از تعمیرکاران حرفه ای این قطعه را تعویض کنید.

 

2. نوک الکترود را بررسی کنید

نوک-الکترود-را-بررسی-کنید-یکی-از-راه-های-رفع-آبگرمکن-روشن-نمیشه

ایجاد رسوب بر روی نوک الکترود دیگر علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری است. علاوه بر الکترود باید از سالم بودن پیزوالکتریک، فندک و وایر نیز اطمينان حاصل کنید. در صورتیکه همه این قطعات نامبرده مشکلی نداشته باشند باید به سراغ موارد دیگر بروید.

بیشتر بخوانید :  بررسی و رفع ارورهای پکیج ایران رادیاتور

 

3. جرقه زن آبگرمکن را بررسی کنید

خرابی جرقه زن آبگرمکن یکی از مهمترین دلایل روشن نشدن آبگرمکن است. کثیفی نوک الکترود، قطع یا شل شدن شمع از جمله دلایلی هستند که ممکن است باعث خرابی جرقه زن شود. اگر بررسی کردید و متوجه شدید که مشکل از جرقه زن است حتما باید این قطعه را تعویض کنید.

 

4. علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری با وجود روشن بودن شمعک

گاهی اوقات علاوه بر موارد و دلایل ذکر شده با وجود روشن بودن شمعک آبگرمکن دیواری روشن نمی شود، در این حالت می توانید با استفاده از شماره تماس ها و راه های ارتباطی زیر با مشاوران ما تماس بگیرید و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید. مشاوران ما اطلاعات زیادی در خصوص دلایل روشن نشدن آبگرمکن دارند و بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند.

در صورتیکه با راهنمایی مشاوران نتوانستید مشکل به وجود آمده را حل کنید، می توانید از تکنسین های ما بخواهید تا در کوتاهترین زمان ممکن خود را به شما رسانده و کارهای مربوط به عیب یابی و تعمیر را انجام دهند.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری با فشار کم

در مطالب قبلی در مورد روشن نشدن آبگرمکن دیواری توضیحاتی ارائه دادیم و در مورد دلایل آن صحبت کردیم اما علاوه بر این دلایل مورد دیگری نیز هست که موجب روشن نشدن آبگرمکن می شود و این دلیل فشار کم آب ورودی به این دستگاه است. زمانیکه فشار آب ورودی پایین باشد درجه حرارت دستگاه بی ثبات شده و روشن نمی شود. برای رفع این مشکل باید هر چند وقت یکبار فیلترهای آبگرمکن را چک کرده و آنها را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید :  چرا پکیج آب را گرم نمی کند؟

 

علت روشن نشدن آبگرمکن ایستاده چیست؟

علت-روشن-نشدن-آبگرمکن-ایستاده

آبگرمکن های ایستاده همان آبگرمکن های مخزنی یا زمینی هستند که در اثر عواملی دچار آسیب شده و برخی اوقات روشن نمی شوند. از جمله دلایل روشن نشدن آبگرمکن ایستاده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی ترموکوپل: مهمترین علت روشن نشدن آبگرمکن ایستاده بروز مشکل و خرابی در ترموکوپل دستگاه است. در صورتی که ترموکوپل آسیب دیده باشد باید تعویض گردد. تعویض ترموکوپل کار افرد مبتدی و تازه‌کار نیست؛ بنابراین برای تعمیر و تعویض قطعات آبگرمکن مخزنی باید به سراغ افراد متخصص بروید.
  • سوختن سنسور جوش: دیگر علت روشن نشدن آبگرمکن مخزنی سوختن سنسور جوش است. اگر آبگرمکن را روشن کردید اما فندک روشن نماند سنسور جوش خراب شده است و باید تعویض گردد.
  • مشکل در قسمت دودکش: دودکش یکی از اجزای مهم آبگرمکن است که اگر دچار مشکل شود ممکن است آبگرمکن به کلی کارایی خود را از دست داده یا حتی روشن نشود. در صورتیکه دودکش دچار مشکل شده باشد باید آن را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

دلیل روشن نشدن آبگرمکن برقی چیست؟

از جمله دلایلی که ممکن است باعث بروز مشکل روشن نشدن آبگرمکن برقی شود، عبارتند از:

  • عدم وجود برق در پریز

آبگرمکن های برقی به این دلیل که گاز کربنیک تولید نمی کنند در مکان های عمومی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. و به این دلیل که کارایی بیشتری دارند امکان دارد پریز آنها دچار مشکل شده و در صورتی که مشاهده کردید آبگرمکن برقی روشن نمی شود در ابتدا باید بررسی کنید ببینید که در پریز برق جریان دارد یا نه؟

 

  • خرابی سیم رابط آبگرمکن برقی

بسیاری از کاربران بعد از خرید آبگرمکن برقی و استفاده از آن، با مشاوران ما تماس می گیرند و  این سؤال را می پرسند که ” چرا آبگرمکن برقی روشن نمیشه “. یکی از دلایل روشن نشدن آبگرمکن های برقی خرابی سیم رابط آنها است. چون افراد تخصصی در بررسی سیم رابط ندارند؛ بنابراین می توانند از کارشناسان ما کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید :  آموزش هواگیری پکیج بیتا

 

  • خرابی سیم های رابط داخل جعبه اتصالات آبگرمکن برقی

خرابی سیم های رابطی که در داخل جعبه اتصالات آبگرمکن های برقی وجود دارد از جمله دیگر دلایل خرابی این دستگاه پر کاربرد است. برای عیب یابی و رفع این مشکل نیز باید با افراد مجرب و حرفه ای تماس بگیرید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

سخن آخر

اگر به هر دلیلی قطعات پیکج شما دچار خرابی شد برای خرید قطعات بهتر است از مرکز فروش که یک فروشگاه معتبر است مراجعه کنید شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت قطعات پکیج شوفاژ دیواری و پکیج با کارشناسان ما در ارتباط باشید. بسیاری از مشتریان ما قیمت آبگرمکن دیواری را نسبت به هزینه پکیج به صرفه تر می دانند، با این حال پکیج هم می تواند در مواردی گزینه مناسبی باشد.

 

سوالات پر تکرار در رابطه با علت روشن نشدن آبگرمکن

دلایل روشن نشدن آبگرمکن برقی؟

• عدم وجود برق در پریز • خرابی سیم رابط آبگرمکن برقی • خرابی سیم های رابط داخل جعبه اتصالات آبگرمکن

چه دلایلی ممکن است موجب روشن نشدن آبگرمکن ایستاده یا مخزنی شود؟

خرابی ترموکوپل، سوختن سنسور جوش، حجم کم آتش شمعک و خرابی بوبین از جمله دلایلی هستند که ممکن است باعث روشن نشدن آبگرمکن مخزنی شوند.

چرا باید برای تعمیر و تعویض قطعات انواع آبگرمکن از افراد متخصص کمک بگیریم؟

آبگرمکن ها یکی از پرکاربردترین تجهیزات هستند که در همه منازل مسکونی، عمومی و تجاری و تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند. آبگرمکن ها نیز همانند سایر وسایل دچار مشکل و خرابی می شوند؛ در اینصورت این افراد حرفه ای هستند که می توانند با تکیه بر دانش و مهارت خود کار تعمیر و تعویض قطعات را انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *