پکیج بوتان

مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان

مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان

شما در مقایسه پکیج ایران رادیاتور و یا بوتان کدام را انتخاب می کنید؟!

پکیج ایران رادیاتور بهتر است یا بوتان ؟ ، این سوالی است که خیلی از کسانی که به دنبال خرید پکیج می باشند، درگیر آن هستند. همانطور که مستحضرید، برندهای ایران رادیاتور و بوتان، در میان تولید کنندگان داخلی، جزء پرفروش ترین برندها می باشند و رقابت اصلی در فروش پکیج در میان این دو رقیب قدیمی رخ می دهد. برای شناخت بهتر این دو شرکت، بگذارید پیشینه ای از این دو شرکت بزرگ خدمتتان ارائه دهیم.
شرکت بوتان در سال 1367، اولین آبگرمکن دیواری گازی در ایران را تولید کرد و در سال 1372 اولین پکیج دیواری خود را وارد بازار ایران کرد. پس شرکت بوتان در زمینه تولید پکیج قدمت و سابقه بالایی دارد و این سابقه اعتمادساز است.

شرکت ایران رادیاتور در ابتدا با تولید رادیاتور کار خود را شروع کرد و کم کم به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل گرمایشی در ایران تبدیل شد و توانست تولیدات خود را افزایش دهد و به تولید پکیج و مشعل و … بپردازد. هم اکنون ایران رادیاتور از بزرگترین تولیدکنندگان پکیج در ایران می باشد و نام پرآوازه ای در صنعت ایران دارد.

ولی ما برای اینکه بتوانیم مقایسه ای میان پکیج های ایران رادیاتور و بوتان داشته باشیم، ابتدا می بایست خصوصیات و ویژگی ها و نحوه کارکرد پکیج را به خوبی بشناسیم تا با توجه به خصوصیات مورد نظرمان، پکیج دلخواه خود را انتخاب کنیم. پس ابتدا توضیحی در مورد تکنولوژی های به کار رفته در پکیج خدمتتان ارائه می دهیم سپس به مقایسه دو برند مشهور آن می پردازیم تا ببینیم دوام قطعات پکیج دیواری بوتان بیشتر میباشد یا قطعات پکیج دیواری ایران رادیاتور پس در ابتدا باید ببینیم بهترین پکیج از نظر خصوصیات مورد نظر ما کدام است.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

پکیج بوتان بهتر است یا ایران رادیاتور

بهترین پکیج را از بین محصولات ایران رادیاتور انتخاب کنیم یا بوتان؟!

برای شناخت بهترین پکیج، ابتدا می بایست به شناخت درستی از ویژگی های پکیج های تولیدی برسیم تا بتوانیم تشخیص دهیم پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور. سه خصوصیات اصلی که با آن می توان پکیج های تولیدی را به لحاظ ویژگی از یکدیگر تفکیک کرد و تفاوت قیمت میان آن ها را توجیه کرد، به شرح ذیل می باشد:
1 .  ظرفیت حرارتی پکیج
2 . فن دار یا بدون فن بودن
3 . تک مبدل یا دو مبدله بودن پکیج

گرچه خصوصیات مهم دیگری نیز وجود دارد که باعث تمییز مدل های تولیدی و اختلاف قیمت آن ها با یکدیگر می باشد ولی مهم ترین این خصوصیات، همان سه خصوصیات بالاست که به توضیح هر یک میپردازیم:

1 . ظرفیت حرارتی پکیج

یکی از مواردی که در قیمت پکیج تاثیرگذار است، ظرفیت پکیج است که هر اندازه ظرفیت پکیج بالا رود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. پکیج ها بسته به نیاز مشتریان، در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند تا هر یک از مشتریان با توجه به متراژ منزل خود و میزان آب گرم مصرفی، مدل مورد نیاز خود را انتخاب کند. در این زمینه و برای انتخاب بهتر مدل مورد نظر خود می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید.
اگر بخواهیم به صورت حدودی راهنمایی کنیم باید بگوییم، برای آپارتمان های تا متراژ 120 متر مربع معمولا از پکیج های با ظرفیت 24 هزار کیلوکالری استفاده می کنند. البته پکیج با ظرفیت 22 هزار نیز جدیدا به بازار آمده که از این پکیج نیز می توان تا متراژ 110 متر مربع بهره برد. پس بیشترین مورد مصرف در پکیج ها مربوط به ظرفیت های 24 هزار و 22 هزار می باشد. برای متراژهای بالاتر از 120 متر مربع تا متراژ 180 متر از پکیج با ظرفیت 28 هزار استفاده می شود و برای متراژ بالاتر از 180 متر و کمتر از 270 متر از پکیج با ظرفیت 35 هزار استفاده می¬شود. پس هنگام خرید پکیج به متراژ واحد مسکونی خود توجه نمایید. گفتنی است برای ظرفیت های بالا معمولا از پکیج زمینی استفاده می¬شود. اگر متراژ واحد شما کم است و مصرف آب گرم شما در حد معمول است نیازی به خرید پکیج زمینی ندارید و از میان مدل های پکیج دیواری، انتخاب خود را انجام دهید.

مقایسه ظرفیت حرارتی پکیج بوتان و ایران رادیاتور:

هر دو برند ایران رادیاتور و بوتان، تولیدات خود را در ظرفیت های مختلف برای نیازهای متنوع مردم تولید می کنند. شرکت ایران رادیاتور، از ظرفیت 22 هزار پکیج های تولیدی خود را به بازار عرضه می نماید. شرکت بوتان نیز به همین منوال، پکیج های خود را از ظرفیت 22 هزار تولید می نماید.بازه تولید این دو شرکت، اکثریت نیازهای مشتریان را شامل می شود. ظرفیت حرارتی مشخص نمی کند پکیج ایران رادیاتور بهتره یا بوتان. چیزی که هنگام مقایسه در هنگام خرید باید بدانیم این است که ابتدا ظرفیت مورد نیاز منزل خود را مشخص کنیم، سپس به مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور با ظرفیت های یکسان بپردازیم.

2 . پکیج فن دار یا بدون فن

در گذشته تمام پکیج های تولیدی از نوع بدون فن بود. با گذشت زمان، پکیج هایی به بازار آمد که مجهز به فن جهت تخلیه اجباری دود و گازهای تولیدی پکیج به بیرون بود. این فن ها باعث افزایش ایمنی و کارکرد مطلوب تر پکیج ها شدند.
در برخی موارد، طبق ضوابط، تنها باید از پکیج های فن دار استفاده نمود.

ذکر این نکته ضروری است که وجود فن در پکیج، باعث تولید صدای اضافه می گردد. اگر صدای فن پکیج برای شما آزاردهنده است و اگر محل نصب پکیج شما در مکانی است که نزدیک به محل استراحت شما می باشد، هنگام خرید پکیج فن دار، به این نکته دقت کنید.
البته صدای پکیج ها معمولا به دو علت می باشد که علت دوم معمولا مهم تر است:
1 . صدای مشعل:
صدای ایجاد شده به علت کارکرد مشعل دستگاه، در تمامی دستگاه ها وجود دارد ولی بسته به کیفیت کارخانه تولیدکننده و سرویس به موقع پکیج، میزان این صدا در پکیج ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید :  راهنمای کامل عیب یابی پکیج بوتان

2 . صدای فن:
این صدا که به علت کارکرد فن دستگاه، هنگام تخلیه گازهای تولیدی می باشد، تنها در پکیج های فن دار وجود دارد که البته بسته به کیفیت دستگاه تولیدی، میزان صدای آن متفاوت است.

[av_button label=’پکیج چيست و انواع مختلف آن را چطور باید دسته بندی کنيم ‘ link=’manually,http://www.markazforoosh.com/blog/%d9%be%da%a9%d9%8a%d8%ac-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/’ link_target=” size=’small’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ admin_preview_bg=”]

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

در اینجا لازم می دانیم کمی راجع به نحوه کارکرد پکیج های فن دار و بدون فن توضیح دهیم:

– پکیج بدون فن:
در گذشته، تنها پکیج های بدون فن تولید می شد. این پکیج ها برای نصب دارای شرایط خاصی بود که می بایست حتما رعایت می شد. از جمله شرایط مهم جهت نصب پکیج های بدون فن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
1. مساحت ساختمان حتما می بایست بیشتر از 60 متر مربع باشد.
2. ساختمان باید دارای درزبند معمولی باشد (برای ساختمان های با درزبندی هوابند، مانند ساختمان های دارای پنجره دوجداره نمی توان از این نوع پکیج استفاده نمود)
3. ساختمان باید مجهز به دودکش سیمانی به قطر حداقل 15 سانتی متر و ارتفاع دست کم 3.5 متر تا حداکثر 15 متر باشد، که این دودکش می بایست در داخل ساختمان اجرا شده باشد.

نکته: در صورتی که مساحت واحد کمتر از 60 متر مربع باشد و یا ساختمان دارای درز هوابند باشد، می توان با ایجاد یک بازشوی دائمی در فاصله کمتر از یک متری از پکیج، شرایط هوارسانی به پکیج را تامین نمود.
البته پیشنهاد می کنیم از این تبصره استفاده نکنید زیرا اگر به هر دلیل این بازشو مسدود گردد، خطرات جدی ساکنین ساختمان را تهدید خواهد کرد.

4. شرط بعدی این است که پکیج بدون فن در محلی نصب نگردد که در معرض باد و بوران باشد زیرا در نحوه کارکرد دستگاه اختلال ایجاد می شود. مثلا نصب این نوع پکیج در بالکن یا تراس که در معرض باد می باشد ممنوع است.

همانطور که مستحضرید بسیاری از ساختمان ها شرایط ذکر شده در بالا را ندارند، مثلا بسیاری از ساختمان های امروزی از پنجره های دوجداره استفاده می کنند و در شمول ساختمان های با درز هوابند قرار می گیرند و نمی توان پکیج بدون فن در آن ها نصب نمود. پس برای نصب پکیج در آن ها چه کار باید کرد؟
در این موارد باید از پکیج های فن دار استفاده نمود.

– پکیج فن دار:
این نوع پکیج، دارای یک فن جهت فرستادن دود خروجی و محصولات احتراق مشعل فن به بیرون از ساختمان است. کارکرد این نوع پکیج ها بدین گونه است که با روشن شدن مشعل پکیج، فن دستگاه روشن شده و هوای مورد نیاز پکیج را از بیرون ساختمان تامین می کند و دود خروجی را نیز به بیرون ساختمان هدایت می نماید. پکیج فن دار برای انجام این عملیات از دودکش دوجداره استفاده می کند. این دودکش ها دارای دو جداره می باشند که از جداره داخلی، دود خارج می شود و از جداره خارجی آن، اکسیژن از هوای بیرون به داخل دستگاه مکیده می¬شود. این مدل از پکیج ها چون هوای مورد نیاز خود را از خارج ساختمان تامین می کنند و دود خروجی را نیز به خارج ساختمان هدایت می کنند، محدودیتی جهت نصب برای واحدهای کوچک یا با درز هوابند ندارند.

خرید پکیج بوتان و یا ایران رادیاتور

نصب پکیج فن دار نیز دارای نکات خاصی است که در ذیل به آن اشاره می شود:

1. بیشترین طول دودکش پکیج فن دار 4 متر است که به ازای هر زانویی که در دودکش استفاده می شود، یک متر باید از طول دودکش کم شود و به هیچ وجه نباید از دودکش با طول 4 متر بیشتر استفاده شود.
2. حداقل طول دودکش پکیج فن دار 80 سانتی متر است. استفاده از دودکش با طول کوچک تر باعث ایجاد چگالش در دودکش می شود.
3. دودکش می بایست به صورت مستقیم با هوای آزاد در ارتباط باشد و نباید دودکش دو جداره ی پکیج فن¬دار را به داخل دودکش ساختمان فرستاد. این نکته ای است که باید حتما رعایت شود.
4. قدرت فن دستگاه پکیج فن دار، برای طول دودکش 4 متر طراحی شده است و برای طول دودکش کمتر، باید در جداره خارجی که مخصوص مکش اکسیژن از بیرون است تغییراتی توسط نصاب داده شود.

با وجود نکات گفته شده از پکیج فن دار و بدون فن، پیشنهاد ما این است که اگر شرایط نصب هر دو نوع پکیج را دارید و دستتان برای انتخاب هر دو نوع پکیج باز است، طبق شرایط زیر عمل کنید:
– اگر این امکان را دارید که پکیج را در بیرون از ساختمان مانند تراس یا بالکن نصب کنید، پکیج فن دار تهیه نمایید.
– اگر شرایط نصب در بیرون از ساختمان وجود ندارد و شرایط لازم جهت نصب پکیج بدون فن را دارید، پکیج بدون فن خریداری کنید تا از صدای فن دستگاه در امان باشید و استهلاک و هزینه دستگاه نیز پایین¬تر باشد.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

مقایسه پکیج فن دار یا بدون فن برندهای ایران رادیاتور و بوتان:

با مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان، خواهیم دید، هر دو شرکت پکیج های فن دار و بدون فن تولید می نمایند. فن دار شدن پکیج، هزینه تولید را بالا می برد و از آن جهت، پکیج های فن دار قیمت بالاتری نسبت به پکیج های بدون فن دارند. نکته حائز اهمیت این است که وقتی میخواهید قیمت یک مدل از پکیج بوتان با ایران رادیاتور را مقایسه کنید، می بایست توجه داشته باشید که هر دو، از مدل فن دار یا هر دو از مدل بدون فن باشند مگرنه مقایسه شما، مقایسه درستی نخواهد بود. صرف فن دار بودن یا نبودن مشخص نمی کند پکیج ایران رادیاتور بهتره یا بوتان. پیشنهاد ما این است پس از انتخاب ظرفیت مورد نیاز، ابتدا فن دار یا بدون فن بودن پکیج را با توجه به توضیحات وارده در متن انتخاب نمایید، سپس با توجه به ظرفیت و فن دار و بدون فن بودن پکیج، مدل مورد نظر از میان محصولات ایران رادیاتور یا بوتان را انتخاب نمایید و به مقایسه دیگر خصوصیات آن ها با هم بپردازید.
در میان مدل های پکیج دیواری ایران رادیاتور، مدل هایی که در کد آن ها FF به کار رفته است، دارای فن بوده و محفظه احتراق آن ها از نوع بسته است و مدل هایی که در کد آن ها کلمه CF به کار رفته، بدون فن می باشند.
در میان مدل های پکیج دیواری بوتان، آن هایی که دارای حرف s در آخر کد خود می باشند از نوع فن دار و مدل هایی که دارای حرف i در آخر کد خود می باشند از نوع بدون فن می باشند. به طور مثال، پکیج CV424s فن دار بوده و CV424i بدون فن می باشد.

بیشتر بخوانید :  مهم ترین نکاتی که در نصب پکیج دیواری باید رعایت کرد
[av_button label=’مهم ترین نکاتی که در نصب پکیج دیواری باید رعایت کرد ‘ link=’manually,http://www.markazforoosh.com/blog/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%af%db%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/’ link_target=” size=’small’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ admin_preview_bg=”]

3 . پکیج تک مبدله یا پکیج دو مبدله

هنگام خرید پکیج، یکی از چالش های پیش روی شما، انتخاب میان پکیج تک مبدل و دو مبدل است، پس بگذارید به طور کامل تفاوت میان این دو را خدمتتان توضیح دهیم.
تفاوت اصلی این دو مدل پکیج، در سیستم گرم کردن آب گرم مصرفی است. همانطور که مستحضرید، در پکیج دو سیستم جهت گرمایش وجود دارد. اول سیستم گردش آب گرم درون رادیاتورها جهت گرمایش منزل و دوم سیستم گرمایش آب گرم مصرفی جهت استفاده شستشو و …
در پکیج های تک مبدل، تنها یک مبدل حرارتی وجود دارد که گردش آب هر دو سیستم از درون آن انجام می شود. در این مبدل، همانطور که در شکل زیر مشاهده می فرمایید، هر دو گردش آب از درون یک مبدل عبور کرده و مستقیما از شعله مشعل، حرارت دریافت می نمایند. ولی همانطور که مستحضرید، با وجود اینکه هر دو سیستم از یک مبدل عبور می کنند، با هم مخلوط نشده و استقلال خود را حفظ می¬نمایند. مزایای این نوع پکیج در این است که به علت ارتباط مستقیم آب مصرفی با شعله، آب گرم مصرفی به سرعت با دمای بالا تولید می شود و خیلی سریع در دسترس است. در واقع آب سرد شهر، با عبور از مبدل اصلی پکیج، و با دریافت حرارت مستقیم از شعله مشعل، به سرعت گرم شده و جهت مصرف در شستشو و … آماده می شود.
از معایب این مدل پکیج این است که به علت اینکه آب مصرفی به صورت مستقیم با شعله در ارتباط است، پکیج خیلی راحت تر رسوب می گیرد و کارکرد پکیج را دچار اختلال می کند.
مشکل دیگر آن این است که مانند قبل، به علت ارتباط مستقیم با شعله، آب گرم مصرفی دچار نوسان دما شده و با دمای یکنواخت ایجاد نمی گردد. این نوسان دما ممکن است ممکن است باعث آزار شما شود که آب گرم هنگام شستشو گرم و سرد می شود و با دمای یکنواخت از شیر بیرون نمی آید. در واقع در حالت تک مبدل، کنترل درستی روی دمای آب گرم مصرفی نخواهیم داشت.
اما در پکیج های دو مبدله، دو مبدل وجود دارد. مبدل اول که مبدل اصلی دستگاه نیز نام دارد، مانند حالت پکیج تک مبدله، به صورت مستقیم با شعله مشعل در ارتباط بوده حرارت را مستقیم از شعله دریافت می نماید.
در این نوع پکیج ها، آب سیستم گردشی در رادیاتورها از درون مبدل اصلی می گذرد. همانطور که در شکل زیر مشاهده می نمایید، آب گرم خروجی از مبدل اصلی وارد شیر سه راهه می شود. این شیر سه راهه تصمیم می گیرد که آب گرم را وارد مدار گردش رادیاتورها کند یا اینکه آن را به مبدل ثانویه بفرستد. در صورتی که شما به آب گرم مصرفی نیاز داشته باشید، شیر سه راهه، آب گرم شده در مبدل اصلی را به درون مبدل ثانویه میفرستد و آب گرم شده در مبدل اصلی، گرمای خود را به آب سرد مصرفی می دهد و آن را گرم می کند.

مقایسه پکیج های دیواری بوتان و ایران رادیاتور
بگذارید با تفصیل بیشتری خدمتتان توضیح دهیم، در پکیج های دو مبدله، دو مبدل وجود دارد. مبدل اصلی و مبدل ثانویه. درون مبدل اصلی، آب سیستم بسته، گرما را به صورت مستقیم از شعله دریافت می نماید و گرم می شود.
مبدل ثانویه مربوط به آماده سازی و تهیه آب گرم مصرفی است یعنی همان آبی که از آن جهت شستشو و … استفاده می کنیم. آب سرد مصرفی از یک سو وارد آن می شود و گرما دریافت می نماید و آب گرم مصرفی از آن خارج می شود. همانگونه که در شکل زیر مشاهده می نمایید، آب مصرفی این گرما را از آب گرم شده در مبدل اصلی دریافت می نماید و مستقیما با شعله در ارتباط نیست. این عدم ارتباط با شعله چندین مزیت و معایب دارد. اولین مزیت این است که دمای آب گرم مصرفی یکنواخت است و دچار نوسانات شدید نشده و آب مصرفی هنگام شستشو دائما گرم و سرد نمی شود. مزیت بعدی آن این است که دمای آب گرم مصرفی قابل کنترل است. مزیت دیگر این است که به علت عدم ارتباط مستقیم آب مصرفی با شعله، پکیج شما کمتر دچار رسوب می شود. مزیت بعدی این است که حتی در صورت رسوب گرفتگی پکیج، رسوب زدایی از آن بسیار آسان تر و کم دردسر تر است. عیب پکیج دو مبدل این است که دیرتر آب مصرفی را گرم می کند. دلیل آن نیز مشخص است، به علت اینکه گرما را مستقیم از شعله دریافت نمی کند و به واسطه آب گرم شده در مبدل اصلی، گرما به آن می رسد، چند ثانیه بیشتر زمان می برد تا آب مصرفی را گرم نماید. عیب بعدی این است که به علت کارکرد پمپ حتی در حالت تابستانی، استهلاک پمپ آن بیشتر است.

بیشتر بخوانید :  تفاوت پکیج دیواری و زمینی وابسته به وضعيت ساختمان شماست, در خرید خود دقت کنید!

پکیج های دو مبدل از تکنولوژی به روز تری بهره می برند و قیمت بالاتری دارند. البته معایب و مزایایی برای هر یک از دو مدل تک مبدل و دو مبدل وجود دارد ولی سیستم های به روز از فن آوری دو مبدل استفاده می کنند.

[av_button_big label=’خرید پکیج بوتان’ description_pos=’below’ link=’manually,http://www.markazforoosh.com/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a8%d9%88%d8%aa%d8%a7%d9%86/’ link_target=” icon_select=’yes-left-icon’ icon=’ue831′ font=’entypo-fontello’ custom_font=’#ffffff’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ color_hover=’theme-color’ custom_bg_hover=’#444444′ admin_preview_bg=”][/av_button_big]

.

[av_button_big label=’خرید پکیج ایران رادیاتور’ description_pos=’below’ link=’manually,http://www.markazforoosh.com/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1/’ link_target=” icon_select=’yes-left-icon’ icon=’ue831′ font=’entypo-fontello’ custom_font=’#ffffff’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ color_hover=’theme-color’ custom_bg_hover=’#444444′ admin_preview_bg=”][/av_button_big]

مقایسه پکیج های دو مبدل و تک مبدل نوع بوتان و ایران رادیاتور:

حال با دانستن خصوصیات مختلف پکیج های دو مبدل و تک مبدل، می توانیم تصمیم بگیریم که بین پکیج تک مبدل یا دو مبدل کدام را انتخاب کنیم. با دانستن این مطلب، حال باید به مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان بپردازیم و ببینیم در میان مدل های موجود که شرایط مورد نیاز ما را دارند، کدام یک تکنولوژی به روزتری دارند. پس ما برای اینکه بدانیم کدام پکیج ایران رادیاتور یا بوتان را خریداری کنیم، ابتدا پکیج مورد نظر خود را از نظر ظرفیت حرارتی، فن دار یا بدون فن بودن، تک مبدل یا دو مبدل بودن انتخاب می کنیم، سپس از میان مدل های موجود در تولیدات ایران رادیاتور و بوتان، مدلی که از هر شرکت، نیاز ما را برآورده می کند انتخاب می نماییم و حال این دو مدل خاص را با هم مقایسه می کنیم تا بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم.
در میان پکیج های ایران رادیاتور، پکیج هایی که کد آن ها با حرف B شروع می شود از تولیدات پکیج تک مبدل این شرکت بوده و آن هایی که کد پکیج با حروف E, M, K, L شروع می شود از مدل های دو مبدل می باشند.
تولیدات پکیج شرکت بوتان، اکثرا پکیج های دو مبدل می باشند و سیاست کاری این شرکت بیشتر، بر تولید پکیج های دو مبدل است.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

پکیج بوتان یا ایران رادیاتور , کدام یک را انتخاب کنیم؟!

هم اکنون، با دانستن خصوصیات پکیج های تولیدی، می توانیم پکیج مورد نظر خود را به لحاظ خصوصیات اصلی آن از میان برند های پکیج ایران رادیاتور یا بوتان، انتخاب کنیم. یعنی تا بدین مرحله خصوصیات زیر از پکیج ما مشخص است:
1 . ظرفیت حرارتی
2 . فن دار یا بدون فن
3 . تک مبدله یا دو مبدله

با مشخص بودن مشخصات بالا، حال باید به سراغ انتخاب برند مناسب برویم و انتخاب کنیم که از کدام یک از دو شرکت ایران رادیاتور یا بوتان میخواهیم خرید کنیم.
شرکت های ایران رادیاتور و بوتان، هر دو از شرکت های معتبر تولید داخل هستند و از خدمات خوبی برخوردارند. مزیت خرید از این دو شرکت بزرگ این است که خدمات و قطعات آن در دسترس است.

شما می توانید برای انتخاب بهتر به خصوصیات زیر نیز در میان تولیدات این دو برند توجه نمایید:

1 . سیستم ضد یخ زدگی
2 . نمایشگر عیب یاب دیجیتال
3 . سیستم توربولاتور
4 . هیدرولیک ست پلیمری یا هیدرولیک ست برنجی

این خصوصیات، خصوصیاتی است که پکیج های این دو برند را میتوان از هم و در میان خود این شرکت ها نیز از یکدیگر تمییز داد. در زیر کمی به اختصار راجع به این خصوصیات خدمتتان توضیح میدهیم:

1 . سیستم ضد یخ زدگی:
این سیستم هنگامی که پکیج شما در بیرون از ساختمان مانند بالکن یا تراس نصب می¬شود، بسیار کاربرد دارد و باعث می شود از یخ زدگی پکیج شما جلوگیری شود. پیشنهاد می¬کنیم اگر پکیج شما در بالکن نصب می شود به این ویژگی اهمیت دهید.

2 . نمایشگر عیب یاب دیجیتال:

این ویژگی به شما و به تعمیرکار شما کمک میکند تا راحت تر عیب دستگاه را تشخیص داده و آن را رفع کند. این خصوصیت پکیج در طول استفاده از آن به شما خیلی کمک خواهد کرد.
در مدل های شرکت ایران رادیاتور، مدل های L و K از مدل های دیجیتال بوده و مدل های E ,B ,M از مدل های تولیدی آنالوگ می باشند.
در مدل های شرکت بوتان، مدل های ورونا، CV424 دارای نمایشگر دیجیتال بوده و مدل پارما برای اقتصادی سازی از نوع آنالوگ تولید شده است.

3 .  سیستم توربولاتور:
این سیستم که به تازگی در برخی پکیج ها استفاده می شود، باعث می شود پکیج دیرتر دچار رسوب شده و مشکل رسوب گیری را برای شما کمتر می کند. کارکرد این سیستم به این صورت که جریان آرام داخل پکیج را به جریان آشفته تبدیل می کند و این آشفتگی جریان باعث می شود املاح موجود در آب، به جداره داخل پکیج نچسبد و به اصطلاح پکیج دچار رسوب نشود. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که سختی آب بالاست و املاح موجود داخل آب زیاد است، پیشنهاد می شود به این ویژگی پکیج اهمیت دهید.
قابل توجه است که شرکت بوتان در مدل پارما parma و برخی دیگر از مدل ها، از فناوری توربولاتور استفاده می کند و این سیستم را در پکیج تولیدی خود به کار می برد.

4 . هیدرولیک ست:

در دستگاه های امروزی از دو نوع هیدرولیک ست استفاده می شود. در تولیدات شرکت ایران رادیاتور، از هیدرولیک ست برنجی استفاده می گردد. برنج همانطور که می دانید آلیاژی است که از ترکیب مس و روی تولید می شود و خاصیت ضربه پذیری یا چکش خواری دارد و مقاومت بالایی از خود دارد. اما در تولیدات شرکت بوتان، امروزه از هیدرولیک ست پلیمری استفاده می شود که احتمالا به دلایل بهداشتی و رسوب گیری دیرتر از آن استفاده شده است. هیدرولیک ست پلیمری باعث می شود این بخش از پکیج، دیرتر دچار رسوب گردد.

حال با دانستن این ویژگی ها از انواع پکیج، می توانید با دید روشن تری به انتخاب و خرید پکیج مورد نظر خود بپردازید و از مقایسه پکیج های ایران رادیاتور و بوتان یکی را انتخاب نمایید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

4.1/5 - (102 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “مقایسه پکیج ایران رادیاتور و بوتان

  1. نقی زاده گفت:

    سلام
    خیلی عالی بد
    ممنون

  2. فرهاد گفت:

    تشکر

  3. حسن گفت:

    سلام
    به نظر من محصولات بوتان بهتر است

  4. منتظری گفت:

    سلام. عالی بود.. واقعا برا کسی که بخواهد پکیج بخره و دچار سردرگمی نشه خیلی خوب ویژگی و شرایط توضیح دادید..
    خدا خیرتون بده..

  5. جلالی گفت:

    سلام
    ممنون از توضیحاتتان

  6. عبداله زاده گفت:

    سلام
    بسیار واضح وروشن
    عالی بود سپاس

  7. عبداله زاده گفت:

    سلام
    بسیار واضح وروشن
    عالی بود
    مقایسه بانمونه های مونتاژ وخارجی
    هم جالب تر میشه سپاس

  8. ادبی گفت:

    خیلی ممنونم عالی بود

  9. رضا گفت:

    مرسی بابت توضیحات

  10. کیوان گفت:

    ممنونم.اطلاعات خوبی بود.حلا راحت میشه خرید کرد.مرسی.

  11. فاضل اژدری گفت:

    ممنون از راهنمایی وتوضیحات کامل شما

  12. فرهاد گفت:

    سلام ممنون از توضیحات خوب شما امیدوارم سلامت وهمیشه سربلند باشید

  13. قدرت اله جاریانی گفت:

    میای دیواری دارید صادقانه تونید لطف کنید با اشرافی جامعی که به مقوله پکیج دارید صادقانه راهنمایی فرمایید خود شما نگارنده این مقاله مفید کدام سازنده را برای خود تنتخاب می کنید؟ بوتان یا ایران رادیاتور؟؟

    1. admin گفت:

      سلام
      صرفا در اینجا مقایسه شده است و انتخاب به اختیار کاربر واگذار شده است

  14. پکیج بوتان خریدم گفت:

    خیلی عالی بود.لایک داره

  15. reza گفت:

    مرسی از توضیحات خوبتون ممنونم.

  16. vidao گفت:

    مطلب خوبی بود

  17. حمید گفت:

    منون از راهنمایی بسیار عالی
    خیلی مهم بود که قبل از خرید با این نکات آشنایی داشتم
    و از شما سپاسگزارم.

  18. عارف گفت:

    شما دقیقا معلوم نشد طرف مشتری د یا طرف بوتان و ایران رادیاتور
    از هر دو شرکت حمایت کردین گرو بالی مشتری

  19. عاطفه گفت:

    خیلی خوب بود، اطلاعات تو این زمینه بالا رفت..ممنون

  20. شاکر گفت:

    بطور کلی قرار شد محصولات بوتانورا بخریم !!

  21. mehdad ghorbani گفت:

    عرض سلام وادب.
    بسیار معرفی کارآمد از ویژگیهای تولیدات پکیج هر دو برند ارائه دادید که بشه با آگاهی کامل جهت خرید ، تصمیم گرفت.
    بابت تحقیق ونشر این اطلاعات بسیار مفید،
    صمیمانه سپاسگزارم.

  22. mehdad ghorbani گفت:

    بسیار اطلاعات کار آمدی راجع به پکیج های تولیدی هردو شرکت ارائه دادید تا بشه با آگاهی کامل جهت خرید ، تصمیم گرفت.
    بابت تحقیق ونشر این اطلاعات مفید ، صمیمانه سپاسگزارم.

  23. سهیل گفت:

    سلام من برام فشار آب گرم مصرفی خیلی مهمه آیا پکیج فشار آبگرم مصرفیش از آبگرمکن بالاتره و اگه هست کدوم مدل پکیج فشار یا همون دبی بالاتری داره اصلا از کاتالوگها هیچ چیز نفهمیدم

  24. مشکل گشا گفت:

    بسیار عالی و گویا و صرفا جانب داری بر اساس اصول فنی بود، منتها خواهش داشتم در خصوص ست ابزارآلات مصرفی هر دو برند نیز توضیحات مختصری بفرمایید، چون به علت تثبیت قیمت در هر دو برند، با اختلاف در نوع وسایل جانبی مورد مصرف جهت نصب و راه اندازی، باعث بروز اختلاف قیمتی بین یکصد تا دویست هزارتومان در هر دستگاه می شود

  25. جواد محمودی گفت:

    واقعا عالی بود و جامع توضیح دادین

  26. محمدرضا ش گفت:

    سلام واقعا عالی بود عالی عالی دمتون گرم ، بین بوتان و ایران رادیاتور گیر کرده بودم که با خوندن این مطلب متوجه شدم که بوتان به کارم میاد ، ممنون از شما

  27. فرزانه گفت:

    عالی بود خیالم راحت شد ازشک وتردید دراومدم

  28. یزدانی گفت:

    عالی بود ، سپاس

  29. امید گفت:

    ممنونم از مطالب مفیدتون
    کلی بهمون کمک کردین

  30. حسین گفت:

    شما رو بخدا سمت پکیج ایران رادیاتور نرین . منو بیچاره کرده تا الان چند بار تعمیرش کردم دقیقا تا گارانتیش کار میکنه. ای کاش به حرف دیگران گوش میدادم. امشبم زنو بچم یخ زدن . الهی خوردشون نشه پولش.

  31. سپاسگزار گفت:

    دست مریزاد توضیحات باحوصله ودقیق فرمودید ولی کاش نظر خودتون به لحاظ فنی هم بیان میکردید.بهر جال از توضیجات خوب شما ممنون وسپاسگزارم واقعا اطلاعات خوبی بدست آوردم.

  32. سیدمهدی گفت:

    ممننون از اطلاعات کامل و جامعی که نوشتید واقعا عالی بود.
    فقط نمیدونم چرا عکس هاروباز نکرد اگه میشد باعکس توضیحات رو درک میکردیم که خیلی عالیتر میشد.
    درهرصورت سپاس

  33. حسن گفت:

    تشکر
    عالی بود.

  34. محمد گفت:

    ممنون. من بین ایران و بوتان شک داشتم و با خوندن مقاله شما و مطالعه بیشتر فهمیدم ایران رادیاتور قطعات داخلیش فلزیه و بهتره

  35. رضا شمس گفت:

    سلام
    و با تشکر از راهنمایی شما که به انتخاب ما جهت درستی می دهد.
    یک خواهش از شما داشتم ای کاش مقایسه کولر گازیهای ایران رادیاتور با کولر گازیهای اجنرال یا سایر برندها رو هم تدارک ببینید ممنون از شما

  36. محمد حسین گفت:

    بسیار عالی و مبسوط و قابل فهم توضیح دادید.پیروز وپاینده باشید

  37. حسن گفت:

    اطلاعات مفیدی بود. سپاس

  38. عبدالناصر فنائی گفت:

    باسلام اینطور که بیان شد قطعا نظر کارشناس خرید پکیج بوتان هست چون برچسب انرژی آن A وایران رادیاتور برچسب B دارد اما قطعات ولوازم یدکی بوتان قطعا از لحاظ قیمت دو سروگردن بالاتر از ایران رادیاتور است درصورتیکه در ۲ مدل هم ردیف این شرکتها مثلا بوتان پرلا پرو ۲۴۰۰۰ وایران رادیاتور ال ۲۴۰۰۰ اف اف که هردو دیجیتال وفن دار ودومبدل وهردو از قطعات آلمانی دانمارکی وایتالیایی استفاده میکنند ولی ایران رادیاتور قیمت خریداولیه بالاتری دارد ولی لوازم یدکی آن بمراتب ارزانتراز بوتان میباشد فن ایران رادیاتور صدای بیشتری از فن بوتان دارد که چون دربیرون ساختمان بایداستفاده گردند مشکلی ایجاد نخواهد کرد ضمنا بوتان نمایندگیهای بیشتری دراختیار مشتری قرار داده مگر دراستان گیلان که ایران رادیاتور قطعا نمایندگان بیشتر ازبوتان دارد چون کار خانه ایران رادیاتور در مرکز استان گیلان وشهر رشت قرارگرفته است

    1. رحمان گفت:

      سپاس گذارم از توضیحات خوب شما

  39. عبدالناصر فنائی گفت:

    سلام بالاخره تکلیف روشن نشده که کدامیک ازدوپکیج معروف بادرنظرگرفتن شرایط مساوی مثلا بوتان PERLAPRO24000 یا ایران رادیاتور L24FF که هردو ۲۴۰۰۰ ودومبدل ودیجیتال وفن دار ودارای عیب یاب الکترونیکی هستند مشتری بتواند انتخاب کند از هردو تعریف شده وبنوعی هردو هم ایرادهایی برایشان گفته شده ولی گفته نشده تعمیرات ایران رادیاتور ساده تر وراحت تر وقطعات ارزانتری از پکیج بوتان دارد ولی پکیج بوتان مصرف گاز کمتری نسبت به پکیج های ایران رادیاتور دارند بهتراست تکلیف مشتری باتوجه به ایرادات هردو پکیج وتعداددفعات خرابی کمار در این دونوع پکیج مشخص شود بنظر بنده مشتری خورش باید از ابتدا یک پکیج خارجی مانند آریستون یابوش بخرد ومنتظر اینگونه نظریه ها نماند چون لااقل پکیج های خارجی هرچند گرانتر هستند ولی تعمیرات دوره ای آنها بمراتب کمتر از پکیج های ایرانی است چون واقعا مشتری نمیداند این دوکارخانه آیا واقعا ۱۰۰ درصد قطعات داخلی پکیج ها را تماما از قطعات اصلی خارجی استفاده میکنند یا از قطعات داخلی غیراستاندارد هم درآنها استفاده شده است یانه

    1. داریوش گفت:

      با سلام
      من پکیج بوش دارم خیلی خوب و کم مصف و کم صدا اما حالا بوردش خ اب شده وقابل تعمیر نیس

    2. هادی گفت:

      ایرانی خوبه و خارجی ها هم رقیب ایرانی ها هستن

  40. سوران گفت:

    درود بر شما شيرمادر حلالتان

  41. فراهانی گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون ولی درکل باز مشتری موندش توی آمپاس
    نترس واضح بگو نقاط ضعف و قدرت هر دو برند رو

  42. خسرو گفت:

    خيلي جالب بود .چرا که همیشه وقتی جهت خرید با فروشنده مواجه میشود این اطلاعات را طوری عنوان میکند که شما درپایان تصمیم گیری را به عهده فروشنده میگذارید.وشما نقش در خرید ندارید.

  43. محسن گفت:

    باسپاس
    بسیار مفید بود.

  44. سیروس گفت:

    با سلام .ممنون از مشاوره عالیتون.از مشتریان گرامی اگه از پکیج ایران رادیاتور یا بوتان استفاده میکنند کمک میخوام .راهنماییم کنن کدوم بهتره

  45. امیر حسین رمضان زاده گفت:

    من از ایران رادیاتور راضی نیستم چون زودی خراب میشه فقط بوتان بخرید خیلی خوبه

  46. هاشم پاشایی گفت:

    سلام وقت بخیر
    دوستان بنده پکیج خریداری کردم برای واحدی در سرعین اردبیل نظر دارم داخل پکیج ضد یخ بریزم بنظرتون ایراد میکنه یا نه چون اردبیل منطقه خیلی سردسیر

    1. admin گفت:

      سلام
      روز خوش اگر پکیج همیشه روشن باشه احتیاجی به اون کار نیست در غیر این صورت باید کل آب پکیج و رادیاتور ها تخلیه بشه

  47. علیرضا ن ح گفت:

    با سلام و عرض ادب و احترام
    یک سوال تخصصی دارم لطفا پاسخ دهید
    برای یک واحد با مساحت بیش از دویست متر مربع چه پکیجی مناسب است؟؟؟ ترجیحا بوتان ۳۲ یا ایران رادیاتور ۳۶؟؟؟

    1. admin گفت:

      با سلام و دورد
      این دو مدل را که فرمودید می توانید استفاده کنید. البته باید در بازار پیدا کنید.
      مدل 32 بوتان خیلی کم توزیع می شود
      با تشکر

  48. غلامرضا جان نثار گفت:

    درود بر شما ، توضیحات بسیار عالی و آموزنده بود ، یک سوال داشتم اگر برای یک واحد ۱۱۸ متری ۲۸۰۰۰ نصب کنیم ، که ظرفیت بیشتری دارد طبق فرمول شما ، غیر از بحث اقتصادی ، مشکلی ایجاد نمیکند؟ ، مثلا فشار به لوله ها و رادیاتورهای شوفاژ . با تشکر و سپاس

  49. محمد گفت:

    توی پکیج‌های بوتان بهترین مدل پرلا پرو هست واقعا عالیه

  50. رحمان گفت:

    سپاس گذارم از توضیحات خوب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *