مطالب سایت

علت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور چیست ؟

چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور بیشتر اوقات در اثر خرابی قطعات و یا بروز مشکل در هر کدام از قسمت های پکیج به وجود می آید. پکیج ها جز پرمصرف ترین وسایل زندگی هستند که گذشت زمان و استفاده مکرر از آن ها می تواند منجر به مستهلک شدن برخی قطعات شود. اگر جز مصرف کنندگان پکیج ایران رادیاتور هستید حتما با چشمک زدن آن مواجه شده اید در این مقاله قصد داریم به سؤال اینکه چرا چراغ پکیج ایران رادیاتور چشمک می زند؟  پاسخ دهیم  و به بررسی علل مختلف چشمک زدن چراغ پکیج دیواری ایران رادیاتور بپردازیم.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

معرفی چراغ های چشمک زن پکیج ایران رادیاتور

در پکیج دیواری ایران رادیاتور چراغ هایی تعبیه شده است که در صورت بروز اختلال در کارکرد سیستم به شکل چشمک زن فعال می شوند. در واقع این چشمک زدن ها هر کدام اروری مشخص را نشان می دهد . در قسمت پایین هر چراغ عددها از 30 تا 80 تعیین شده اند. روشن بودن چراغ های پکیج ایران رادیاتور به صورت ثابت نشان دهنده ارور نیست. همین طور، چشمک زدن چراغ ایران رادیاتور به صورت جفت جفت جزء کارکرد اصولی دستگاه است و جای نگرانی ندارد. اما چشمک زدن یک دو یا سه چراغ به شکل سریع نشان دهنده ارور می باشد.

بیشتر بخوانید :  چرا پکیج صدا می دهد؟

 

چشمک زدن چراغ پکیج دیواری ایران رادیاتور چه علتی دارد؟

بروز یک مشکل در کارکرد سیستم علت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور است. این مشکل توسط سنسورها را شناسایی شده و سنسورها بروز  ایراد را به برد اطلاع می دهند و بعد از شناسایی خطا توسط برد، چراغ ها بر روی عدد یا اعداد خاصی روشن می شوند که هر کدام معنا و مفهوم خاص خود را دارند.

روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور

وقتی چراغ پکیج ایران رادیاتور به شکل قرمز در آمد بیانگر یک خطا است که در بیشتر اوقات چراغ قرمز همراه با چراغ سبز روشن می شود در صورتی که چراغ قرمز به تنهایی روشن شد، در ابتدا پکیج ایران رادیاتور خود را ریست کنید.

 

روشن شدن چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور

روشن-شدن-چراغ-نارنجی-پکیج-ایران-رادیاتور

چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور زمانی فعال می شود که شعله پکیج روشن شده و بعد از خاموش شدن شعله، همین چراغ نیز خاموش خواهد شد.

 

چشمک زدن چراغ 30 و 40 پکیج ایران رادیاتور

علت چشمک زدن و یا روشن شدن چراغ پکیج ایران رادیاتور 30 و 40 خرابی برد است. برای رفع این مشکل بایستی برای تعویض برد اقدامات لازم را انجام دهید

چشمک زدن چراغ 40 و 70 پکیج ایران رادیاتور

وقتی چراغ های اعداد 40 و 70 چشمک زن در بیایند برای رفع این ارور بایستی فشار گاز را زیاد کنید. اگر عدد روی دستگاه بین 51 تا 70 بود، این مقدار فشار گاز می تواند برای پکیج خطرناک باشد. برای تنظیم فشار شیر پر کن آب را باز کنید و صبر کنید تا مقدار بار سیستم به میزان استاندارد برگردد.

بیشتر بخوانید :  روشن کردن دستگاه پکیج دیواری به زبان بسیار ساده

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

چشمک زدن چراغ 70 و 80 پکیج ایران رادیاتور

وقتی سنسور خراب می شود چراغ 70 و 80 پکیج دیواری ایران رادیاتور به حالت چشمک زدن در می آیند. این ارور یعنی شعله تشکیل نشده است یا سنسور نتوانسته است شعله را تشخیص دهد. اگر گاز قطع باشد یا قطعاتی مانند شمعک، شیر کنترل یا برد دستگاه خراب باشد، این خطا نشان داده می شود.

 

چشمک زدن چراغ 50 و  80 پکیج ایران رادیاتور

دلیل چشمک زدن چراغ پکیج دیواری ایران رادیاتور 50 و 80 نیز مانند خطای قبلی می باشد.

 

چشمک زدن چراغ  60 و 80 پکیج دیواری ایران رادیاتور 

وقتی چراغ  60 و 80 پکیج دیواری ایران رادیاتور  به صورت چشمک زدن بودند نشان می دهد که سیستم ضد یخ پکیج با پمپ روشن به کار افتاده است.

 

چشمک زدن چراغ 60 و 70 پکیج ایران رادیاتور

زمانی چراغ 60 و 70 پکیج ایران رادیاتور چشمک می زنند که عملکرد ضد یخ پکیج با مشعل روشن به کار افتاده باشد.

 

چشمک زدن چراغ 40 و 80 پکیج ایران رادیاتور

در پکیج های بدون فن با قطع شدن سنسور دود چراغ 40 و 80 پکیج ایران رادیاتور چشمک می زند و این کد خطا نشان داده می شود. در صورتی که دودکش به خوبی نصب نشده است یا مانعی راه دودکش را مسدود کرده باشد، چراغ های 40 و 80 پکیج ایران رادیاتور خاموش و روشن می شوند. اگر فن کثیف بود آن را تمیز کنید یا اگر فن از جایش در امده بود کافی است فن را سر جای خود محکم کنید. در صورتی که پروانه فن ترک خورده یا شکسته باشد باید آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید :  عمر مفید پکیج دیواری چقدر است؟ چگونه میشه افزایش داد؟

 

چشمک زدن چراغ 70 پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که چراغ 70 به حالت چشمک زن در آمد، دلیل چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور 70 این است که دمای مبدل اولیه بیشتر از 89 درجه رسیده است.

 

چشمک زدن چراغ های 40، 70 و 80 پکیج ایران رادیاتور

چشمک-زدن-چراغ-های-40-70-و-80-پکیج-ایران-رادیاتور

در صورتی که آب داخل سیستم به جوش بیاید، چشمک زدن چراغ های 40، 70 و 80 پکیج ایران رادیاتور نمایش داده می شود. این ارور به دلیل رسوبات داخل پکیج و لوله ها بسته بودن شیر رادیاتور و خرابی پمپ فعال می شود.

برای رفع این ارور بعد از خنک شدن سنسور، پکیج ایران رادیاتور را ریست کنید. باز بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتورها را چک کنید. برای خارج کردن آب از دستگاه بایستی کار رسوب زدایی را انجام دهید.

 

چشمک زدن چراغ 50، 70 و 80 پکیج ایران رادیاتور

اگر چراغ های50، 70 و 80 پکیج ایران رادیاتور با هم شروع به چشمک زدن کردند، یعنی سنسور شوفاژ از مدار قطع شده است. برای رفع این مشکل بایستی حتما از یک سرویسکار حرفه ای کمک بگیرید.

 

چشمک زدن چراغ 40 ،60 و 80 ایران رادیاتور

اگر متوجه چشمک زدن چراغ 40 ،60 و 80 در پکیج ایران رادیاتور خود شدید، بدانید که این ارور نشان دهنده خرابی فن یا پرشر سوئیچ دود است. اگر فن پکیج روشن شد بدین معناست که این قطعه خراب است و باید تعویض شود.

برای تست پرشر سوئیچ هوا دو کابل متصل به پرشر سوئیچ هوا را بکشید. پس از زمانی که فن روشن شد، دو سر کابل را به هم بچسبانید .اگر پکیج شروع به جرقه زدن کرد، نشان می دهد که پرشر سوئیچ هوا خراب شده است . البته در مواردی حاکی از بروز ایراد در برد پکیج می باشد.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

سخن آخر

در این مقاله به بررسی چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور پرداخته شد. چراغ هایی روی پکیج ایران رادیاتور وجود دارد که چشمک زدن هر کدام از آن ها روی اعداد از 30 تا 80 هر کدام معنا و مفهوم خاص خود را دارد و گواه بروز ایراد در یک قطعه خاص از پکیج می باشد.

در بیشتر موارد، در صورت مشاهده چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور بهتر است هر چه سریعتر از یک سرویسکار بخواهید که پکیج شما را از نزدیک بررسی کند. اگر هم شما یک سرویسکار هستید، می توانید برای تامین قطعه خراب از برند ایران رادیاتور آن را از سایت مرکز فروش سفارش دهید چرا که این مجموعه فروش قطعات پکیج دیواری را با بالاترین کیفیت انجام می دهد.

3/5 - (2 امتیاز)
بازگشت به لیست

1 نظر در “علت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور چیست ؟

  1. محمد ابوترابی گفت:

    درپکیج ایران رادیاتور دیواری ما برروی عدد70چشمک زن شده است و گاهی اوقات صدای بلندی میدهد،جسارتاعلت چیست و راهکار شما برای رفع این اشکال چیست.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *