پکیج بوتان

مراحل راه اندازی پکیج دیواری

مراحل راه اندازی پکیج دیواری

در این مقاله قصد داریم مراحل راه اندازی پکیج دیواری گازی را برای شما توضیح دهیم. هرچند توسط نصاب مفصل توضیح داده می شود با این وجود رعایت نکات ایمنی و حفظ آرامش هنگام بروز حادثه از خطرات بعدی پیشگیری می کند.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

مراحل راه اندازی پکیج دیواری گازی

بر روی دستگاه پکیج سه ولوم، یک عقربه و یک دکمه می بینید.

ولوم سمت راست : کارکرد روشن و خاموش کردن پکیج را به عهده دارد به این صورت که اگر روی صفر باشد پکیج خاموش و اگر روی یک باشد پکیج روشن است.

ولوم وسط : کارکرد آن تنظیم میزان دمای آب گرم مصرفی است. معمولا بعد از یک بار تنظیم کردن دیگر به آن دست نمیزنیم. توصیه ی ما بر این است ک این ولوم وسط قرار بگیرد اما در نهایت بستگی به سلیقه ی شما دارد.

ولوم سمت چپ : دارای دو حالت است، تابستانه و زمستانه. اگر ولوم روی صفر قرار بگیرد دستگاه در حالت تابستانه قرار می گیرد اما اگر ولوم را بچرخانیم روی حالت زمستانه قرار می گیرد. انتخاب یکی از این دو حالت به شما بستگی دارد ک چه دمایی را از پکیج می خواهید. نکته قابل توجه این که سعی کنید ولوم را در نقطه ماکزیمم قرار ندهید تا به دستگاه فشار نیاید.

عقربه : باید بین عدد یک و دو قرار بگیرد. برای تنظیم عقربه می توان از شیر پرکن استفاده کرد.شیر پرکن وسیله ایست که در پکیج ایران رادیاتور به رنگ آبی و در قسمت زیرین سمت راست دستگاه به شکل یک شیر پلاستیکی کوچک می باشد که به صورت مورب از دستگاه بیرون آمده است.

بیشتر بخوانید :  تفاوت پکیج دیواری و زمینی وابسته به وضعيت ساختمان شماست, در خرید خود دقت کنید!

لازم به ذکر است که شیر پرکن در مدل های جدید پکیج ایران رادیاتور به رنگ مشکی است و به صورت عمود از دستگاه بیرون آمده است. محل قرار گرفتن شیر پرکن در پشت شیلنگ گاز می باشد.

باید شیرپرکن را در پایان تنظیم ببندید.

دکمه ریست : کاربرد این دکمه فقط هنگام ارور دستگاه می باشد که با فشاردادن آن به طور موقت ارور دستگاه برطرف می شود.

نکته اول : حتی المقدور سعی کنید با ولوم سمت چپ دمای محیط را تنظیم کنید و تا مواقع ضروری به شیر رادیاتور دست نزنید. درضمن سعی کنید شیر رادیاتور تا آخر باز باشد.

نکته دوم : در تابستان بسته بودن شیر رادیاتور و شیرهای رفت و برگشت پکیج ضرورتی ندارد.

نکته سوم : در صورت قرارگرفتن پکیج در فضای آزاد، هنگام سفر در زمستان دستگاه را خاموش نکنید بلکه آن را در دمای کم قرار دهید و یا اینکه آب داخل پکیج را خالی کنید بعد دستگاه را خاموش کنید در غیر اینصورت ممکن است دستگاه دچار یخ زدگی شود و با روشن کردن مجدد آن دستگاه سوراخ شود.

تا اینجا با مراحل راه اندازی پکیج دیواری آشنا شدید. در ادامه قصد داریم به توضیحاتی بیشتری درباره شرایط نصب بپردازیم.

راه اندازی پکیج دیواری

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

شرایط لازم برای محل نصب دستگاه (پکيج بوتان یا ایران رادیاتور) :

1 . حجم فضای محل نصب دستگاه :

  • مکان نصب دستگاه باید شرایط لازم دودکش را دارا باشد.
  • فضای مورد نیاز در ازای هر کیلو وات توان دستگاه یک مترمکعب است.
  • اگر حجم مکان نصب کمتر از میزان تعیین شده ی مورد نیاز دستگاه باشد باید فضای مکان نصب دستگاه را به اتاق مجاور و یا فضای آزاد مرتبط کرد که برای این کار می توان بالا و پایین درب اتاق را به اندازه ی 5 سانتی متر برید و با قرار دادن هواکش های مشبک در قسمت بالا و پایین درب، محل نصب دستگاه را به اتاق مجاور به حالت دائما باز ارتباط داد.
بیشتر بخوانید :  پکیج چيست و انواع مختلف آن را چطور باید دسته بندی کنيم

به منظور ارتباط فضای محل نصب دستگاه به اتاق مجاور به صورت دائما باز باید از هواکش های مشبک در بالا و پایین درب استفاده کرد.

چنانچه فضای مورد نیاز برای نصب دستگاه کمتر از حد مجاز باشد نیاز است که فضای محل نصب دستگاه به اتاق مجاور و یا هوای آزاد ارتباط داده شود که حتما باید نوع ارتباط دائما باز باشد.

به عنوان مثال از پنجره های قابل باز و بسته شدن و یا فن نمی توان استفاده کرد زیرا ممکن است پنجره بسته شود و یا فن خراب شود. در این حالت ممکن است دستگاه اکسیژن مورد نیاز خود را از اتاق تامین کند که این مساله باعث خفگی افرادی که در آن اتاق هستند، می شود.

2 . اکسیژن مورد نیاز دستگاه:

علاوه بر اینکه به ازا هر کیلووات توان دستگاه به یک متر مکعب فضا نیاز است، به منظور جلوگیری از نشتی احتمالی گاز و تامین اکسیژن مورد نیاز دستگاه از محیط بیرون، اتاق محل نصب دستگاه نیز باید به هوای آزاد بیرون از اتاق یک دریچه یا پنجره دائما باز داشته باشد.

مکان هایی که نباید دستگاه (پکيج دیواری) را در آنجا نصب کرد:

  • عدم نصب دستگاه دودکش دار در مکان های زیر 8 متر مکعب
  • عدم نصب دستگاه در مکان هایی که احتمال آتش سوزی دارند مانند انبارکاغذ، تینر، رنگ و امثال آن
  • عدم نصب دستگاه ها در محل هایی که در آن گازهای اسیدی موجود می باشد مانند بالای ماشین لباسشویی و… که باعث خوردگی اجزای داخلی دستگاه می شود.

در صورتی که در مراحل راه اندازی پکیج دیواری  و قیمت قطعات پکیج دیواری بوتان برای شما ابهامی وجود دارد لطفا با ما در میان بگذارید

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

لطفا امتیاز دهید...
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *