مطالب سایت

علت خرابی پکیج بوتان چیست؟

فروش پکیج دیواری بوتان به طور کل در دو دسته آنالوگ و دیجیتال صورت می گیرد. در مدل آنالوگ چراغ‌های ال ای دی بر روی سیستم تعبیه شده است که به صورت جفت جفت روشن می‌شوند و در صورت بروز خرابی و ایراد این چراغ‌ها شروع به چشمک زدن می‌کند. در مدل دیجیتال، صفحه نمایشگر بر روی سیستم وجود دارد که با نشان دادن کد خطا علت خرابی سیستم را مشخص می‌کند. با ما در این مقاله از سامیار سرویس همراه باشید تا به بررسی خرابی پکیج بوتان بپردازیم و راه حل‌هایی را برای رفع این مشکل به شما ارائه دهیم.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

13 دلایل خرابی پکیج بوتان

 به طور کل دلایل خرابی انواع پکیج بوتان می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • خراب شدن پمپ پكيج دیواری
  • خرابی و مشکل در الکترود یون داخل پکیج
  • انسداد راه خروج دود در پكيج‌هاي بدون فن
  • کاهش میزان فشار آب
  • خرابی سنسور دود
  • خرابي پرشر پكيج
  • خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه
  • خرابی منبع انبساط پکیج
  • خراب شدن مبدل حرارتی
  • سوراخ بودن مبدل اولیه يا اصلي و يا رسوب زدايي اشتباه آن
  • هوا داشتن پكيج دیواری
  • خرابي برد پکیج
  • از كارافتادن فن پكيج

 

1. خرابی پمپ پکیج بوتان دلیل خرابی پکیج بوتان

خرابی-پمپ-پکیج-بوتان-دلیل-خرابی-پکیج-بوتان

 پمپ پکیج دیواری بوتان ممکن است پس از مدتی از کار بیفتد. از کار افتادن این بخش می‌تواند به دلیل گرفتگی مسیر برگشت پمپ، کثیف بودن صافی برگشت یا کثیفی صافی برنجی سیستم و گیرپاژ پمپ باشد.

گرفتگی مسیر برگشت پمپ در پکیج بوتان: از آنجایی که پمپ پکیج دیواری گردش آب در سیستم را بر عهده دارد اگر پمپ خراب شود آب به سیستم نمی‌رسد و دمای دستگاه افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید :  چرا پکیج ارور میده ؟

کثیف بودن صافی برگشت و صافی برنجی: در برخی از پکیج‌های دیواری در مسیر برگشت آب از رادیاتور به سمت پمپ، صافی برنجی تعبیه شده است. این بخش از ورود جرم یا شن و ماسه به داخل سیستم جلوگیری به عمل می‌آورد. در صورتی که موادی از این قبیل وارد پکیج دیواری شوند خرابی پمپ را به همراه خواهند داشت.

گیرپاژ پمپ: در صورتی که پره موتور پمپ گیر کند و نچرخد به اصطلاح گیرپاژ پمپ دارد. از جمله دلایلی که باعث می‌شود تا پره پمپ نچرخد ایجاد پوسیدگی و زنگ زدگی در آن است. با این مشکل فعالیت پمپ متوقف می‌شود و می‌تواند سوختگی این بخش را به همراه آورد. در نهایت خرابی پکیج دیواری اتفاق می‌افتد.

 

2. خرابی و ایراد در الکترود یون داخل پکیج

الکترود و یون پکیج دیواری وظیفه دارد تا شعله دستگاه را تشخیص داده و سپس سوختن درست آن را به جریان بیاندازد. در صورتی که الکترود یون خراب شود تشکیل شعله را تشخیص‌نمی‌دهد و برد نیز دستور خاموشی را صادر می‌کند. در این صورت برای رفع خرابي پکیج بوتان لازم است برد را تعمیر کنید و یا در صورت نیاز تعویض شود.

 

3. مسدود شدن راه خروج دود در پکیج‌های بوتان

 اگر راه خروج دود از پکیج بوتان مسدود شود خرابی سیستم را به دنبال خواهد داشت. همینطور اگر فاصله استاندارد دودکش تا پکیج دیواری رعایت نگردد نیز ممکن است پکیج خراب شود.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

4. خرابی سنسور دود پکیج بوتان

 خرابی سنسور دود پکیج از جمله علت خرابی پکیج ایران رادیاتور خواهد بود در این صورت سیستم روشن نمی‌شود و یا حتی ممکن است خاموش نشود.

 

5. ایراد و خرابی در پرشر سوئیچ هوا در پکیج دیواری

پرشر سوئیچ هوا وظیفه دارد تا عملکرد فن موجود در سیستم را کنترل کند. این بخش نیز توسط برد کنترل می‌شود. اگر این بخش خراب باشد برد به پرشر سوئیچ هوا اجازه روشن شدن نمی‌دهد. در صورتی که برد سیستم خراب باشد فن نیز روشن نخواهد شد. ولی اگر برد سالم باشد و فن همچنان کار نکند به احتمال زیاد پرشر پکیج بوتان خراب شده است.

بیشتر بخوانید :  طرز کار و طریقه نصب پکیج دیواری ایران رادیاتور چگونه است؟ - تمام چیزی که نیاز است بدانید!

 

6. خرابی شیر اطمینان و شیر تخلیه

خرابی-شیر-اطمینان-و-شیر-تخلیه

 شیر اطمینان پکیج دیواری بوتان فشار سیستم را کنترل می‌کند و در صورت بالا رفتن فشار بار، آب اضافه را تخلیه می‌کند. اگر شیر اطمینان خراب باشد آب اضافی از سیستم خارج نشده و خرابی پکیج را به همراه خواهد داشت.

 

7. خرابی منبع انبساط پکیج دیواری

منبع انبساط پکیج دیواری فشار آب موجود در سیستم را ثابت نگه می‌دارد. از جمله علائم خرابی منبع انبساط پکیج بوتان وجود آب در این بخش به جای هوا است.

 

9. خراب شدن مبدل حرارتی

پوسیدگی مبدل حرارتی یا وجود رسوب در این بخش می‌تواند خرابی پکیج را به همراه داشته باشد. از جمله مواردی که نشان می‌دهد پکیج دیواری خراب است می‌توان به کاهش فشار آب گرم مصرفی، صرف زمان طولانی برای گرم شدن آب، افزایش فشار بار بدون وجود دلیل خاصی و طرف زمان طولانی برای گرم شدم رادیاتور، اشاره کرد.

 

10. سوراخ بودن مبدل اولیه یا اصلی یا رسوب‌زدایی اشتباهی آن

 در پکیج های تک مبدله، مبدل اولیه وجود دارد. از آنجایی که باید عملیات رسوب گیری منظم انجام پذیرد، در پکیج‌های دیواری تک مبدله اگر این کار به دفعات بالا صورت گیرد ممکن است باعث سوراخ شدن مبدل شود.

البته از روی مشخصات ظاهری پکیج دیواری نمی‌توان متوجه سوراخ شدن آن شد. ولی اگر بار سیستم ناگهان افزایش پیدا کند می‌تواند دلیلی برای سوراخ شدن این بخش باشد. با این تفاسیر لازم است تا مبدل اولیه تعویض گردد.

توجه نمایید که اگر رسوب زدایی به صورت اشتباه انجام گیرد امکان سوراخ شدن مبدل اولیه را افزایش می‌دهد. همینطور املاحی که در آب نیز وجود دارد عامل دیگری برای تسریع روند سوراخ شدن این بخش هستند. برای رسوب زدایی سیستم می‌توانید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

11. وجود هوا در پکیج دیواری بوتان

وجود-هوا-در-پکیج-دیواری-بوتان

یکی دیگر از دلایل خرابی قطعات پکیج دیواری بوتان وجود هوا در سیستم است. در صورتی که پکیج دیواری هوا وجود داشته باشد فشار سیستم افزایش می‌یابد. علت وجود هوا در سیستم می‌تواند به خاطر گردش آب در لوله‌ها و مدار باشد. با هواگیری می‌توانید مشکل را حل کنید.

بیشتر بخوانید :  چرا مشعل پکیج بوتان روشن نمی‌شود؟

 

12. خرابی برد پکیج دیواری

خرابی پکیج دیواری بوتان می‌تواند به خاطر خرابی برد سیستم باشد. مواردی از قبیل سرریز شدن آب بر روی برد سیستم، خرابی و فرسودگی در قطعات پکیج دیواری بوتان، آلودگی و… می تواند منجر به خرابی برد شود. گاهی اوقات با تعمیر برد می‌توان مشکل را رفع کرد در غیر این صورت لازم است تا تعویض شود.

 

13. از کار افتادن فن پکیج

فن پکیج دیواری وظیفه دارد تا دود ناشی از سیستم احتراق را به بیرون منتقل کند و اجازه ندهد دما در محفظه احتراق افزایش یابد. البته برخی از پکیج‌های دیواری فن دارند. از جمله دلایلی که ممکن است خرابی فن را به همراه داشته باشد می‌توان به ذرات گرد و خاک در این بخش، خرابی و ایراد در پروانه فن و خرابی و سوختگی در رله فن، اشاره کرد. خرابی در این بخش می‌تواند منجر به خرابی پکیج دیواری بوتان شود.

 

سخن آخر

خرابی پکیج بوتان دلایل زیادی دارد که در این مقاله سعی کردیم بیشتر دلایل خرابی را بررسی کنیم. توجه به زمان برای حل مشکل بسیار مهم خواهد بود. در این صورت می‌توانید از بروز عواقب بعدی نیز جلوگیری کنید. در اولین فرصت با تعمیرکار متخصص و ماهر تماس بگیرید تا در محل حاضر شود.

 بدون داشتن هیچگونه مهارتی از باز کردن لوله‌ها و اتصالات و تجهیزات سیستم خودداری کنید. دلایلی که در این مقاله بررسی کردیم تمام مدل‌های پکیج بوتان را شامل می‌شود. در نتیجه برای یافتن دلیل خرابی پکیج بوتان پارما، علت خرابی پکیج بوتان اپتیما، خرابی پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا، خرابی پکیج بوتان پرلا پرو و خرابی پکیج بوتان مدل بیتا، خرابی پکیج بوتان مدل پرلا، خرابی پکیج بوتان مدل ورونا، خرابی پکیج بوتان مدل اپتیما، این مقاله را مطالعه کنید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

سوالات متداول خرابی پکیج دیواری بوتان

خرابی پکیج دیواری ایران رادیاتور چه دلایلی دارد؟

خرابی پمپ پكيج، خرابی الکترود یون داخل پکیج، انسداد راه خروج دود در پكيج‌هاي بدون فن، کاهش فشار آب، خرابی سنسور دود، خرابي پرشر پكيج، خرابی شیر اطمینان یا شیر تخلیه، خرابی منبع انبساط پکیج، خرابی مبدل حرارتی، سوراخ بودن مبدل اولیه يا اصلي و يا رسوب زدايي اشتباه آن، هوا داشتن پكيج دیواری، خرابي برد، از كارافتادن فن پكيج

چرا آب خروجی پکیج دیواری گرم نمی‌شود؟

دلیل این مشکل می‌تواند خرابی برد، خرابی مبدل حرارتی، وجود رسوب در اتصالات، اشاره کرد. برای حل مشکل بهتر است سیستم را سرویس نمایید.

دلیل کاهش فشار بار پکیج بوتان چیست؟

در صورت کاهش بار پکیج ممکن اسن سیستم دچار مشکل شده باشد. مواردی از جمله خرابی شیر اطمینان، خرابی مبدل حرارتی می‌تواند این مشکل را به وجود آورد.

4/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *