مطالب سایت

عمر مفید پکیج دیواری چقدر است؟ چگونه میشه افزایش داد؟

طول-عمر-پکیج

پکیج مستعدد فرسایش زیاد قطعات است، استفاده درست از این دستگاه می تواند علاوه بر افزایش بازدهی باعث افزایش طول عمر پکیچ شود. برای همین بایستی در هنگام مصرف از پکیج دیواری یک سری نکات را بدانید که رعایت کردن آن ها می تواند به ارتقای کیفیت و افزایش طول عمر پکیج کمک کند. در این مقاله از مرکز فروش قصد داریم به شما بگوییم که طول عمر پکیج چند سال است و راه های چند برابر کردن عمر پکیج را به شما آموزش دهیم.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

عمر مفید پکیج دیواری چقدر است؟

پکیج جدا از مزایای خود معایبی هم دارد که یکی از معایب آن خرابی قطعات به دلیل فرسایش و بی توجهی به سرویس دوره ای است. برای همین در جواب سؤال بیشتر مشتریان مان در خصوص اینکه طول عمر مفید پکیج چقدر است باید پاسخ دهیم که حدودا 7 تا 10 سال است که این میزان به نوع استفاده شرایط آب و هوایی و غیره بستگی دارد.

 

نحوه افزایش طول عمر پکیج شوفاژ دیواری

اگر پکیج خراب بشود هزینه خرید پکیج جدید خیلی بیشتر است و این اصلا نمی تواند راهکار مناسبی باشد. چون قیمت خرید یک پکیج نو به مراتب بیشتر از هزینه تعمیر و تعویض قطعات پکیج است. برای همین برای جلوگیری از بروز خسارات های هنگفت و خرابی های پی در پی بایستی آموزش افزایش طول عمر پکیج را بدانید که می تواند بازدهی و عملکرد آن را هم بهبود ببخشد.

1. بررسی ورودی برق پکیج

بررسی-ورودی-برق-پکیج-یکی-از-راه-های-افزایش-عمر-پکیج

بیشتر ایرادات و خرابی های پکیج دیواری به ورودی های آن مربوط می شود. اگر در برق ورودی پکیج اختلال به وجود بیاید، نمی تواند به خوبی سیستم را تغذیه کند و همین مشکلاتی برای پکیج دیواری ایجاد خواهد کرد.

بیشترین دلیل خرابی های برد پکیج از نوسانات برق ناشی می شود. بنابراین سعی کنید در ورودی برق پکیج از یک محافظ استفاده کنید تا در صورت وجود نوسان بتواند مسیر ورودی برق را قطع  و از آسیب به دستگاه جلوگیری کند

بیشتر بخوانید :  علت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور چیست ؟

2. بررسی دودکش پکیج

دودکش پکیج از لحاظ ایمنی بسیار پر اهمیت و حساس است. چون هر گونه مسدودیت در مسیر دودکش می تواند در خروجی دود حاصل از احتراق دستگاه اختلال ایجاد کرده و خطرات جانی برای ساکنین به همراه داشته باشد. بنابراین همواره دودکش را از لحاظ گرفتگی و عدم وجود عامل بازدارنده خروج دود چک کنید.

اگر از پکیج‌ بدون فن استفاده می‌کنید، لازم است که کلاهک را در محل خروج دودکش نصب کنید. خود دودکش پکیج نیز بایستی حدودا دارای ۳ متر ارتفاع باشد.

 

3. بررسی مدار گاز

یک روش افزایش طول عمر پکیج دیواری بررسی وضعیت مدار گاز پکیج است که می تواند بی توجهی به آن اختلالاتی در کارکرد سیستم به وجود بیاورد. بنابراین در اولین اقدام مشعل پکیج را تمیز کنید. منیفولد را بیرون آورده و شروع به تمیز کردن آن کنید. بعد محل قرارگیری یون و جرقه زن را کنترل کرده و از درستی آن ها اطمینان حاصل کنید. سپس به سراغ کنترل و بررسی کردن مسیرهای گاز بروید.

4. چک کردن پمپ آب

یکی از گران‌قیمت ترین قطعات و تجهیزات پکیج دیواری پمپ آب است. برای همین خرابی پمپ می تواند شما را متحمل هزینه های سنگین کند. گاهی اوقات خرابی پمپ به شکلی که به اصطلاح می گویند پمپ گیرپاژ کرده است در این حالت پمپ دچار گرفتگی می شود و نمی تواند آب را داخل مدار گرمایش به جریان بیندازد.

برای همین اگر شیر آب را باز کردید و پمپ دستگاه کار نکرد، بدانید که پمپ گیرپاژ کرده است. برای رفع این مشکل پیچ جلویی پمپ دستگاه را باز کنید و محور آن را بچرخانید و روغن کاری کنید تا گرفتگی آن برطرف شود.

بیشتر بخوانید :  تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

5. نصب سختی گیر

املاح معدنی داخل آب باعث بالارفتن سختی آب پکیج می شوند. همین مشکل باعث رسوب گذاری داخل لوله ها و مبدل دستگاه می شود. برای همین برای جلوگیری از مشکل رسوب گیری پکیج بهتر است از یک دستگاه سختی گیر استفاده کنید.

 سختی گیرهای مختلفی اعم از الکترونیکی و مغناطیسی و شیمیایی در بازار وجود دارند که می توانند تا حدقابل توجهی از رسوب گذاری یون های مثبت و منفی داخل مبدل و لوله ها ممانعت کنند و به این شکل باعث افزایش عمر پکیج دیواری شوند. علاوه ‌برآن، مصرف گاز پکیج را نیز کاهش می دهد.

6. بررسی صافی ورودی آب سرد

چک کردن صافی ورودی آب سرد یک راه دیگر برای بالابردن طول عمر پکیج است. از آن جایی که آب ورودی به ساختمان ممکن است با شن ریزه همراه باشد و همیشه هم پاک نیست می تواند این رسوبات را وارد دستگاه کند.

پس نصب صافی در ورودی آب سرد می تواند این مشکل را تا حدزیادی برطرف کند. اما فراموش نکنید که این صافی ها هم به شکل دوره ای نیز به بازبینی و تمیز کردن فیلتر دارند.

 

7. تنظیم دمای آب گرم مصرفی

تنظیم-دمای-آب-گرم-مصرفی-یکی-از-راه-های-افزایش-عمر-پکیج

به جای اینکه آب گرم و آب سرد با یکدیگر ترکیب کنید تا به دمای مورد نیازتان برسد. سعی کنید دمای آب مصرفی پکیج را بین 40 تا 45 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. این کار علاوه بر کاهش مصرف سوخت باعث افزایش بازدهی و طول عمر پکیج خواهد شد.

 

8. خاموشی موقت

اگر قرار است به مسافرت بروید یا مدت زمان تعیین شده ای به استفاده از پکیج نیاز نداشته باشید، بایستی حتما دستگاه را خاموش کنید و شیرهای ورودی به دستگاه را ببندید.

بیشتر بخوانید :  بهترین روش تست قطعات پکیج دیواری

در صورتی که پکیج شما در بیرون ساختمان و در معرض هوای آزاد قرار دارد علاوه بر خاموش کردن کل سیستم بهتر است آب داخل دستگاه را نیز تخلیه کنید چون به علت عدم گردش اب داخل مدار گرمایشی پکیج با خطر یخ زدگی مواجه خواهد شد و این می تواند طول عمر پکیج را کم کند و به دستگاه آسیب برساند.

سرویس دوره ‌ای پکیج دیواری

سرویس و نگهداری پکیج دیواری اصلی ترین اقدام برای عملکرد بهتر و بالابردن طول عمر پکیج است. فرق نمی کند که شما از چه برند پکیجی استفاده می کنید سرویس پکیج هر شش ماه یک بار می تواند خیلی از مشکلات پکیج جلوگیری کند. چون استفاده مکرر از دستگاه قطعات آن را با سرعت بیشتر مستهلک می کند و طول عمر پکیج را کاهش می دهد سرویس دوره ای می تواند مشکلات کوچک پکیج را شناسایی کند که بعدها زمینه ساز خرابی های اساسی دستگاه نشوند

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

سخن پایانی

در این مقاله به راه های بالابردن طول عمر پکیج دیواری پرداخته شد. اقداماتی مانند چک کردن کلیه ورودی های برق، وارسی مدار گاز و دودکش، نصب سختی گیر، چک کردن صافی ورودی آب سرد، تنظیم دمای مناسب برای آب مصرفی، خاموشی موقت و سرویس دوره ای می توانند در ارتقای طول عمر پکیج و عملکرد بهینه دستگاه به شما کمک کنند. در صورت نیاز برای تامین هر کدام از قطعات پکیج دیواری و برای اطلاع از قیمت لوازم پکیج دیواری می توانید هم چنان با شماره های ما در مرکز فروش تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *