پکیج بوتان, بوتان

راهنمای کامل خرید پکیج بوتان همراه با مشخصات فنی را از دست ندهید!

راهنمای خرید پکیج بوتان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از سیستم های گرمایشی مانند شوفاژ خانه ها، بخاری ها و سیستم های گرمایشی سوختی وارد بازار شده اند که در میان آنها ، پکیج های دیواری از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. در این راهنمای کامل پکیج بوتان خیال شما را برای خرید راحت خواهیم کرد.
پکیج های دیواری با راندمان گرمایشی بالایی که دارند، نسبت به سیستم های حرارت مرکزی سوخت بسیار کمی مصرف می کنند.
عدم نیاز به زیربنا، آب گرم فوری و نامحدود، گرمایش یکنواخت، تنظیم راحت دمای آب و تعمیر آسان از مزایای استفاده از پکیج های دیواری است.
این پکیج ها در انواع اندازه، حجم و امکانات گوناگون متناسب با نیاز مشتری در بازار موجود هستند.یکی از این محصولات، پکیج بوتان است.
پکیج بوتان با استفاده از روش گرمایش آب گرمی که دارد خطرات احتمالی را کاهش داده و نیاز ساختمان را به انواع بخاری های گازی ، شوفاژخانه و لوله کشی های پرهزینه برطرف میکند. همچنین پکیج دیواری بوتان میتواند یک راه حل مناسب برای کاهش مصرف انرژی در خانه باشد.
پكيج شوفاژ دیواری بوتان بطور رايگان توسط متخصصین نصب و راه اندازی می شود. از سيستم ايمني و کیفیت ساخت بدنه ی بالایی برخوردار است و با حداقل فشار آب در مدار آبگرم کار می کند. همچنین شاهد تنوع زیادی در محصولات پکیج بوتان هستیم که با استفاده از تکنیک های طراحی جدید توانسته طیف گسترده ای از محصولات خود را به مشتری عرضه کند. این پکیج تحت لیسانس شرکت ریللو ایتالیا فعالیت دارد و برخی از قطعات آن، استاندارد های روز دنیا را دریافت کرده اند. بوتان با ضمانت و گارانتی 24 ماهه و خدمات پس از فروش ۱۲ ساله تضمین کننده کیفیت محصولات خود می باشد .
در ادامه با ما همراه باشید تا پکیج های دیواری بوتان بررسی کنیم.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

مشخصات فنی پکیج بوتان

آشنایی با سیستم و قطعات پکیج بوتان

وقتی آب به داخل پکیج دیواری هدایت میشود، با عبور از سنسور فشار میکروسوئیچ آن را فعال میکند و فرمانی از طریق برد کنترل الکترونیک مدار رادیاتورها به شیر سه طرفه ی برقی ارسال میشود. با این کار، رادیاتورها موقتا قطع و آب مدار گرمایشی به مبدل حرارتی ثانویه پیوسته لوله هدایت می شود. به این ترتیب آب فوری برای استفاده تامین می گردد.
پکیج بوتان از قطعات الکترونیکی و مکانیکی تشکیل شده است. البته در مدل های قدیمی بوتان از برد الکترونیکی استفاده نمیشد.
فن در پکیج بوتان نقش مکش هوا به داخل محفظه ی احتراق و بیرون راندن گاز های سمی و دود حاصل از احتراق را به بیرون از پکیج بر عهده دارد. این گاز ها با دودکش به خارج ساختمان منتقل میشوند.
سایر قطعات پکیج دیواری بوتان شامل جرقه زن، شیر گاز، سنسور جریان آب گرم مصرفی، شیر اطمینان، مبدل ها، ترموستات و سنسور جریان مبدل اصلی هستند که همه ی اینها در داخل پکیج دیواری بوتان جای گرفته اند.
برخی از مدل های پکیج بوتان دارای محفظه ی احتراق بسته و برخی دیگر دارای محفظه احتراق باز هستند. که هرکدام مطابق با شرایط محیطی بنا ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند.

بیشتر بخوانید :  اطلاعات ضروری که لازم است درباره دود کش پکیج دیواری یا زمینی بدانید

پکیج های بوتان دارای محفظه احتراق بسته

در پکیج هایی که از محفظه ی احتراق بسته استفاده میکنند ، عمل تخلیه ی دود و مکش هوا از طریق یک دودکش دوجداره صورت میگیرد. این مدل ها برای تبادل هوا به داخل و بیرون محفظه ، مجهز به یک فن هستند.
این نوع از پکیج بوتان در خانه هایی که زیربنای کمی دارند یا از نظر اکسیژن رسانی به محیط مشکل دارند گزینه ای مناسب است.
در پایین عکس پکیج بوتان که دارای محفظه ی بسته است را مشاهده می کنید.
این عکس مربوط به پکیج شوفاژ دیواری بوتان مدل “Parma 24RSi” است.

پکیج های بوتان دارای محفظه احتراق باز

این مدل ها ، برخلاف مدل محفظه بسته ، هوای مورد نیاز برای احتراق در داخل پکیج را از محیط اطراف دریافت میکنند.
این نوع از پکیج شوفاژ دیواری بوتان مناسب مکان هایی است که از نظر تامین اکسیژن مشکلی ندارند و یا در مجاورت باد مستقیم نیستند.
در پایین عکس پکیج بوتان که دارای محفظه ی باز است را مشاهده می کنید.
این عکس مربوط به پکیج شوفاژ دیواری بوتان مدل “Parma22i” است.

ویژگی های پکیج بوتان

ویژگی های پکیج بوتان

مشخصات پکیج بوتان میتواند نسبت به شرایط آب و هوایی ، موقعیت ساختمان و مصالح مصرفی و فضای بنا متغیر باشد.
به عنوان مثال مدل “Parma22i” دارای محفظه احتراق باز که حداکثر جوابگوی واحدهایی تا 200 مترمکعب و پکیج بوتان “Parma 24RSi” دارای محفظه احتراق بسته است که در هنگام خرید باید دودکش مخصوص آن را هم خریداری کنید.

یکی از ویژگی های پکیج بوتان سیستم ضدیخ آن است.
در این سیستم، درصورت رسیدن دمای آب به کمتر از 7 درجه سانتیگراد ، پمپ فعال میشود تا حرارت آب را به 10 درجه سانتیگراد برساند. اگر با این عمل ، دمای آب داخل پکیج بوتان بالا نرفت و به 4 درجه سانتیگراد رسید ، مشعل دستگاه روشن شده و درجه ی آب را به سطح ایمن میرساند تا از یخ زدن جلوگیری کند.

ابعاد پکیج بوتان

اندازه پکیج بوتان فارغ از مشخصات داخلی آن در ابعادی تقریبا یکسان تولید میشوند.
این پکیج ها با ابعاد “400 میلی متر” طول ، “740 میلی متر” عرض و “300 میلی متر” ارتفاع در دسترس مشتریان قرار میگیرند.

مشخصات پکیج بوتان

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید در هنگام مورد توجه قرار گیرد، مشخصات فنی پکیج بوتان است تا متناسب با شرایط بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنیم.
این مشخصات عبارت اند از : حرارت ورودی و خروجی، دمای آب مدار، فشار آب راه انداز، ارتفاع پمپ، ظرفیت منبع، وزن و همینطور دودکش مورد نیاز ( در مدل هایی که محفظه احتراق بسته دارند.)
همچنین مشخصات پکیج بوتان بسته به هزینه ای که برای آن خرج میکنید ، امکاناتی مثل سیستم های عیب یابی الکترونیکی ، سیستم ایمنی تخلیه ی گاز ، سیستم ضد نوسان و … را دارا می باشند.
به عنوان مثال در بعضی مشخصات پکیج بوتان مثل مدل “Perla Pro 24RSi” ، نمایشگر دیجیتال عنوان شده که اطلاعاتی مثل وضعیت های کاری دستگاه ، دمای لحظه ای مدار گرمایش ، دمای آب گرم مصرفی و همینطور کدهای عیب یابی در صورت بروز مشکل را به نمایش میگذارد.
مورد بعدی که باید در مشخصات پکیج بوتان توجه شود ، وضعیت قطعات یدکی پکیج بوتان است. خوشبختانه درصورت بروز مشکل به راحتی میتوانید قطعات یدکی پکیج بوتان را از نمایندگی های پکیج بوتان یا فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

بیشتر بخوانید :  پکیج چيست و انواع مختلف آن را چطور باید دسته بندی کنيم

طریقه نصب پکیج دیواری بوتان

طریقه ی نصب پکیج دیواری بوتان

بعد از خریداری پکیج دیواری بوتان نوبت به نصب و راه اندازی پکیج است.
نکات مهم محصول در دفترچه راهنمای نصب پکیج دیواری بوتان قابل دسترسی است. پس حتما قبل از نصب پکیج بوتان ، دفترچه راهنمای نصب پکیج دیواری بوتان را مطالعه کنید.
توجه داشته باشید که نصب پکیج بوتان باید توسط سرویسکار مجاز انجام شود ، درغیر این صورت گارانتی محصول از بین میرود.

همچنین قبل از نصب پکیج بوتان باید از وجود انشعابات زیر در محل راه اندازی پکیج اطمینان حاصل کنید :
1. انشعاب لوله های آب سرد و گرم به همراه شیرآلات مربوطه
2. انشعاب لوله ی گاز
3. دهانه و دودکش استاندارد بالای محل نصب

دودکش پکیج بوتان

از دودکش برای خارج کردن گاز های حاصل از احتراق در پکیج بوتان استفاده میشود. این گاز ها سمی هستند و درصورت نشت گاز به داخل ممکن است باعث خفگی شوند پس به جنس ، سلامت و وضعیت تنفس دودکش پکیج بوتان اهمیت جدی بدهید.
دودکش پکیج شوفاژ دیواری باید دوجداره باشد تا از لوله ی داخلی هوای تازه را برای احتراق وارد دستگاه و از لوله¬ی خارجی ، گاز های سمی را خارج کنند.
اندازه ی استاندارد این لوله ها “16 سانتی متر” قطر لوله داخلی و “10 سانتی متر” قطر لوله خارجی است.
البته پیشنهاد میکنم این دودکش ها را در هنگام خرید پکیج بوتان از نمایندگی ها تهیه کنید تا در آینده به مشکل نخورید.
به خاطر داشته باشید که دودکش باید از نظر تمیز بودن و عدم گرفتگی مسیر کنترل شود.
زنگ زدگی و پوسیدگی روکش فلزی دودکش میتواند نشانه ای از عدم خروج کامل دود باشد. درصورت مشاهده ی این زنگ زدگی ها، دودکش پکیج را بررسی کنید.
نصب کلاهک H در خروجی دودکش بهترین روش برای جلوگیری از جریان پیدا کردن باد در دودکش است. باد باعث اختلال در ورود اکسیژن و خروج گاز های سمی ناشی از احتراق میشود و به این ترتیب، پکیج دیواری به خوبی کار نمیکند.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

 

راهنمای نصب پکیج دیواری بوتان

راهنمای پکیج بوتان

صفحه¬ی کنترل در مدل های مختلف پکیج بوتان تفاوت دارد. بعضی از مدل های بوتان مثل “Verona 24RSi” دارای صفحه نمایش دیجیتال و بعضی دیگر مانند “Parma 24RSi ” دارای یک نمایشگر ساده و دسته های تنظیم هستند. اما تمام تنظیمات دستگاه در همه ی مدل های پکیج دیواری بوتان در جلوی پکیج قرار دارند و شامل دسته¬ی تنظیم وضعیت دمای مدار، دسته ی تنظیم دمای آب گرم مصرفی و نمایشگر فشار آب هستند.

طرز کار پکیج دیواری بوتان

در پکیج های بوتان سه نوع وضعیت برای تنظیم دمای مدار گرمایش وجود دارد که میتوانید بسته به نیاز خود آن را تغییر دهیدکه شامل وضعیت تابستانی ، وضعیت قطع موقت و وضعیت زمستانی میشود.
وضعیت تابستانی برای زمانی کاربرد دارد که شما فقط به آب گرم نیاز دارید.
وضعیت قطع موقت برای خاموش کردن موقت پکیج بوتان کاربرد دارد ، در این وضعیت سیستم های ضد گریپاژ و ضد یخ در حالت فعال باقی می مانند.
وضعیت زمستانی در شرایطی کاربرد دارد که شما هم به آب گرم و هم به گرمایش محیط همزمان نیاز دارید.
توضیحات بیشتر در مورد این سه وضعیت در دفترچه راهنمای نصب پکیج دیواری بوتان داده شده است.

بیشتر بخوانید :  مهم ترین نکاتی که برای محاسبه یا انتخاب پکیج دیواری باید رعایت کنید!

روشن کردن پکیج دیواری بوتان

به منظور تست و روشن کردن پکیج بوتان ابتدا از باز بودن شیرهای اصلی آب و گاز اطمینان حاصل کنید. سپس درپوش های خروج هوای شیرهواگیر را باز کرده و شیرپرکن پکیج بوتان را به آرامی باز کنید تا آب کم کم وارد مدار گرمایش شود. هنگامی که عقربه ی نمایشگر فشار به محدوده مجاز رسید ، شیر را ببندید.
حالا پکیج دیواری بوتان آماده ی روشن شدن است.
برای روشن کردن پکیج بوتان وضعیت را روی “وضعیت قطع موقت” قرار داده و دوشاخه را به پریز برق بزنید.
با این کار پکیج دیواری بوتان آماده¬ی استفاده است و میتوانید به وضعیت دلخواه آن را تنظیم کنید یا دما را تغییر دهید.

 

نکات ایمنی و افزایش طول عمر پکیج بوتان

هرگز با پای برهنه و دستان مرطوب به پکیج شوفاژ دیواری بوتان دست نزنید.
یادتان باشد قبل از تمیز کردن پکیج بوتان، حتما دوشاخه دستگاه را از پریز برق بکشید تا از هرگونه خطر احتمالی جلوگیری شود. همچنین از قرار دادن مواد قابل اشتعال در نزدیکی پکیج بوتان خودداری کنید.
برای افزایش طول عمر پکیج بوتان و جلوگیری از هرگونه آسیب ناشی از نوسان برق ، از محافظ برق استفاده کنید. همینطور اگر مدت زیادی از دستگاه استفاده نمی¬کنید ، پکیج شوفاژ دیواری بوتان را بطور کامل خاموش نمایید.
نکته ی دیگری که باید رعایت شود ، فشار آب در داخل پکیج بوتان است. فشار آب پکیج نباید پایین تر از حد مجاز “1” بیاید. در صورت پایین آمدن سطح آب ، شیرپرکن را باز کنید تا به حالت طبیعی برگردد. کار کردن پکیج بوتان بدون آب باعث آسیب های جدی و کاهش طول عمر دستگاه میشود. کاهش غیر معمول فشار آب میتواند دلایلی مثل نشتی آب از لوله ها، خرابی شیرپرکن و یا تنظیم نبودن منبع انبساط داشته باشد که میتوانید با بررسی و تست مسیر آب به پکیج بوتان ، مشکل را پیدا کرده و تعمیرات لازم را انجام دهید. توجه کنید که هیچ نشتی در سیستم لوله کشی، رادیاتورها و پکیج نباید باشد. البته کاهش فشار آب هر سه ماه یک بار مشکلی ندارد و طبیعی است.
نکته¬ی بعدی اینکه، به هیچ عنوان از دودکش هایی با قطر کمتر از حد استاندارد استفاده نکنید، قطر کم دودکش باعث انفجاری روشن شدن پکیج بوتان و آسیب های جدی میشود.
در تابستان به دلیل گرمی هوا ممکن است حرارت پکیج به مقدار زیادی بالا برود. در صورت مشاهده ی حرارت غیرعادی، آن را به متخصصین پکیج شوفاژ دیواری بوتان اطلاع دهید.
قرار دادن کولر و فن هوای قوی در مجاورت پکیج باعث اختلال در تنفس پکیج از دودکش میشود و میتواند فشار زیادی به دستگاه وارد کرده و باعث کاهش عمر پکیج بوتان شود. علاوه بر نکات گفته شده در این مقاله، توصیه می شود حتما نکات راهنمای پکیج بوتان را مطالعه کنید. همچنین می توانید جهت مشاهده قیمت پکیج بوتان کلیک کنید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

4/5 - (2 امتیاز)
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

1 نظر در “راهنمای کامل خرید پکیج بوتان همراه با مشخصات فنی را از دست ندهید!

  1. سوله بیستون سازه آذران گفت:

    awliii mrc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *