مطالب سایت

کاربرد سنسور دما NTC در پکیج چیست؟

ممکن است بپرسید سنسور دما NTC در پکیج چیست و چه کاربردی دارد؟ سنسورهای ان تی سی در واقع برای سنجش دما استفاده می‌شوند. یکی از مهم‌ترین قطعات در پکیج، سنسور دما پکیج است. این قطعه مزایای زیادی در پکیج از جمله استحکام و مقاومت بالا و اندازه‌گیری دما را دارد. سنسور دما به نوعی است که مقاومت آن با افزایش دما کاهش می‌یابد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این سنسور دما بیشتر بدانید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

سنسور دما NTC در پکیج دیواری چیست؟

از جمله مهم‌ترین قطعات به کار رفته در پکیج دیواری سنسور دما NTC در پکیج است. کاربرد سنسور دما NTC در پکیج اندازه گیری دمای سیستم است، سپس این سنسور دمای محاسبه شده را به برد پکیج دیواری می‌فرستد. سنسور NTC مقاومت بالایی در برابر لرزش، انواع شوک‌های حرارتی و مکانیکی دارد. همینطور از سنسور تشخیص دما پکیج برای تنظیم دما نیز استفاده می‌شود.

 

انواع NTC پکیج دیواری

انواع-NTC-پکیج-دیواری

سنسور دما NTC در پکیج در دو نوع مهم مدل مستغرق و سطحی عرضه می‌شوند.  نوع سطحی بیشترین استفاده را در پکیج‌ها دارد. این سنسور تشخیص دما پکیج دیواری، یک بدنه مسی دارد و با همین بدنه به سطح خارجی لوله مسی دسترسی پیدا می‌کند. این قطعه با تغییر دادن دمای داخل لوله‌های مسی، دمای آب را اندازه می‌گیرد. نوع مستغرق داخل لوله‌ها قرار دارند و در داخل آب استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید :  علت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور چیست ؟

 

نحوه عملکرد سنسور دما NTC پکیج

سنسور دما NTC در پکیج با جریان مستقیم برق و همچنین با مقاومت و دمای پکیج ارتباط مستقیم دارد. در صورت افزایش دمای داخل لوله‌ها، برق عبور داده شده از این سنسورها هم بیشتر می‌شود. این جریان برق به برد اصلی پکیج دستور کاهش و افزایش شعله را می‌دهد. اگر دما ثابت بماند، دستور قبلی همچنان باقی مانده تا زمانی که از طرف سنسور دستور جدیدی صادر شود.

 

مزیت‌های سنسور NTC

سنسور دما NTC در پکیج چندین مزیت و ویژگی دارد. مزایای آن به شرح زیر هستند:

  • حساسیت بالای این قطعه که با افزایش هر درجه دما، به میزان پنج درصد از مقاومت این سنسور کم می‌شود.
  • اندازه و سایز کوچک این سنسور مزیت دیگر آن به شمار می‌رود. به طوریکه به دلیل سایز کوچک نسبت به تغییرات دما پاسخ‌دهی سریع‌تری دارد.
  • سومین مزیت این قطعه استحکام بالای آن در برابر مقاومت‌های وارد شده به آن است.
  • قیمت پایین این محصول و اندازه‌گیری دمای خارجی از مزیت‌های دیگر این قطعه به شمار می‌روند.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

علائم خرابی ntc پکیج

علائم-خرابی-ntc-پکیج

سنسور دما NTC در پکیج ممکن است دچار آسیب و خرابی شود‌. علائم خرابی سنسور دما پکیج باعث کاهش عملکرد دستگاه می‌شوند. تنظیم نادرست دمای محیط و آب گرم از علائم خرابی سنسور دما در پکیج دیواری هستند.

  • در اولین حالت اگر ان تی سی خراب شود سنسورهای حفاظتی دستگاه مانع از روشن شدن پکیج می‌شوند.
  • در حالت بعدی خرابی سنسور دما، گرم شدن زیاد یا سرد شدن زیاد آب گرم خروجی را داریم.
  • حالت سوم این خرابی به تنظیم نشدن دمای محیط برمی‌گردد. پکیج در این حالت نمی‌تواند دمای شعله را شناسایی کند در نتیجه گرمای بیش از حدی توسط رادیاتورها تولید می‌شود.
بیشتر بخوانید :  چرا پکیج بیتا خاموش می شود؟

 

روش تعمیر سنسور NTC پکیج

سنسور دما NTC در پکیج تست مخصوص به خود را دارد که با اهم متر انجام می‌شود. اگر با انجام تست مشخص شد که سنسور دما ان تی سی مشکلی دارد از روش زیر می‌توان آن را تعمیر کرد.

  • در مرحله اول پکیج را از برق بکشید. سنسور را از لوله جدا کنید و اهم متر را تنظیم کنید.
  • اکنون به دو سر سنسور، دو سر اهم متر را وصل نمائید.

 در صورتی که اهم متر را روی ده کیلومتر تنظیم کرده‌اید و روی سنسور پکیج دیواری هم همین عدد را می‌بینید سنسور مشکلی ندارد. اما اگر عدد سنسور با عدد اهم متر یکسان نبود متوجه مشکلی در سنسور می‌شویم. اگر از خرابی سنسور ان تی سی مطمئن شدید، باید بدانید که این قطعه قابلیت تعمیر کردن ندارد. تعویض سنسور دمای پکیج دیواری تنها کاری است که می‌توانید انجام دهید.

 

نحوه تست سنسور NTC پکیج

سنسور دما NTC در پکیج نیاز به تست دارد که برای این کار باید در مرحله اول سنسور را از پکیج جدا کنید. قسمت حساس سنسور را در آب سرد قرار دهید تا خنک شود. در دمای معمولی مقاومت بین دوپایه این سنسور ان تی سی باید ۱۰ کیلو بر اساس اهم متر مقاومت داشته باشد. اگر این عدد خیلی بالاتر یا پایین‌تر از عدد ده بود، نشان‌دهنده خرابی سنسور دما است و باید اقدام به تعویض سنسور دمای پکیج کنید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

سخن آخر

سنسور دما NTC در پکیج بسیار اهمیت دارد. در این مقاله با سنسور NTC و مزیت و نحوه عیب یابی آن آشنا شدید. این قطعه در دو نوع مهم مدل مستغرق و سطحی عرضه می‌شود که نوع سطحی بیشترین استفاده را در پکیج‌ها دارد. از جمله کاربرد این سنسور در پکیج دیواری تنظیم دما و اندازه‌گیری آن است. راه تشخیص خرابی این قطعه با استفاده از اهم متر بوده که در صورت تایید خرابی نیاز به تعویض قطعه می‌باشد چون تعمیر آن امکان‌پذیر نیست. مرکز فروش عرضه کننده و نماینده فروش قطعات پکیج دیواری است شما می توانید برای خرید قطعه مورد نظر از طریق سایت و شماره های درج شده اقدام کنید.

3.2/5 - (5 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *