مطالب سایت

چرا پکیج دیواری افت فشار دارد ؟

افت فشار پکیج یکی از مهم ترین مشکلات که ممکن است برای خیلی از مصرف کنندگان پکیج به وجود بیاید. دلیل افت فشار پکیج متفاوت است و با خراب شدن قطعات مختلفی این مشکل ایجاد می شود. بنابراین مطالعه این مقاله از مرکز فروش به شما کمک می کند تا مشکل افت فشار پکیج در انواع برندهای مختلف را رفع کنید جواب این سؤال که چگونه مشکلات افت فشار پکیج دیواری را برطرف کنیم پاسخ داده شده است.

  مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

دلیل افت فشار در انواع پکیج دیواری

افت فشار پکیج منجر به گرم نشدن رادیاتورها و مشکلات دیگر می شود. یک نکته در این راهنمای تعمیر افت فشار پکیج  فراموش نکنید که علت افت فشار پکیج گلدیران یا علت افت فشار پکیج آریستون علت افت فشار پکیج ایمرگاس علت افت فشار پکیج دیواری ایران رادیاتور بوتان ایساتیس و سایر برندهای پکیج یکسان می باشد. که در ادامه به بررسی مشکلات آن ها می پردازیم:

 

8 مشکل افت فشار آب پکیج دیواری

در پکیج یک مداربسته وجود دارد که فشار آب ثابتی دارد و قطعه ای به نام منبع انبساط وظیفه ثابت نگه داشتن آن را دارد که بروز ایراد در کارکرد هر کدام از این موارد منجر به افت فشار پکیج می شود. زمانی که عقربه پکیج کمتر از یک باشد نشان می دهد که سیستم دچار افت فشار شده است. ذکر یک نکته الزامی است که پکیج هایی که بیش از سه سال کار کرده اند، معمولا در هفته یک بار دچار افت فشار می شوند. بنابراین باید راهکار و علت افت فشار پکیج و تعمیر آن را بدانید.

بیشتر بخوانید :  چرا پکیج آب را گرم نمی کند؟

1. خراب شدن شیر پرکن پکیج

خراب-شدن-شیر-پرکن-پکیج-یکی-از-دلایل-افت-فشار

اولین دلیل خراب شدن شیر پرکن است زمانی که با کاهش یا افزایش فشار سیستم مواجه می شوید. یا کاهش فشار یا افزایش آن با آرامی اتفاق می افتد همه این ها نشان می دهد که شیر پرکن خراب است باید برای تعویض آن با قطعه جدید اقدامات لازم را انجام دهید.

 

2. باز ماندن شیر پر کن

در برخی از مواقع زمانی که شیر پرکن را برای تنظیم فشار پکیج باز می کنید، فراموش می کنید که شیر آن را بندید. بنابراین وقتی آب گرم استفاده می کنید، فشار آب به شدت کاهش می یابد و در نهایت منجر به خاموش شدن پکیج می شود.

 از طرفی اگر شیر باز بگذارید، در صورتی که فشار آب شهری هم کم باشد، پکیج با افت فشار شدید مواجه می شود. بنابراین به سراغ شیرپرکن بروید و باز و بسته بودن آن را چک کنید. شیر پرکن در جهت عقربه ساعت بسته و در خلاف جهت عقربه ساعت باز می شود.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

3. خرابی منبع انبساط پکیج

زمانی منبع انبساط خراب می شد که دچار سوراخ شدگی و فرسودگی می شود. با خراب شدن منبع انبساط پکیج و باد داشتن منبع سیستم با افت و افزایش فشار مواجه می شود. البته زمانی فشار سیستم را افزایش می دهد که درجه پکیج روی 60 درجه به بیشتر تنظیم شده باشد.

برای تست سلامت بودن منبع انبساط پیچ بالای منبع انبساط را باز کنید. اگر آب با هوا خارج شد، باید منبع انبساط را تعویض کنید. در صورتی که چیزی از منبع انبساط بیرون نیاید، منبع انبساط سالم است و فقط به یک تلمبه نیاز دارد. پس با تلمبه زدن می توانید فشار هوای اضافی منبع انبساط را خارج کنید و فشار را به محدوده نرمال 1.5 برسانید.

بیشتر بخوانید :  اطلاعات ضروری که لازم است درباره دود کش پکیج دیواری یا زمینی بدانید

 

4. نشتی آب پکیج

منظورمان از نشتی همان آبریزش مدار بسته پکیج است. همین نشتی یکی از اصلی ترین دلیل افت فشار پکیج محسوب می شود. حتی اگر آبریزش کم هم باشد، همین مشکل می تواند باعث افت فشار شدید بار دستگاه شود به طوری که می تواند این نشتی از رادیاتور و لوله های آن هم به وجود آمده باشد.

 

5. خراب شدن مبدل حرارتی پکیج

اگر از پکیج دو مبدله استفاده می کنید امکان سوراخ شدن آن خیلی کم است. اما اگر پکیج تک مبدله دارید امکان سوراخ شدن مبدل آن وجود دارد که همین امر دلیل پایین آمدن بار پکیج می باشد. در صورتی هم که فشار آب ساختمان تان کم باشد، شما با کاهش شدید فشار آب مواجه خواهید شد.

 

6. نشتی لوله های گرمایشی کف زمین

اگر آبریزش از لوله های گرمایشی کف زمین باشد، می تواند به لوله ها فشار بیاورد و باعث افت فشار پکیج شود. البته این مشکل خیلی کم اتفاق می افتد و جزء نادرترین دلیل افت فشار پکیج می باشد.

 

7. هوا داشتن پکیج دیواری

هوا-داشتن-پکیج-دیواری-یکی-از-دلایل-افت-فشار

در صورتی که هوا داخل سیستم گرمایشی و رادیاتورها نفود کند، پکیج با افت فشار شدید مواجه می شود. برای رفع افت فشار پکیج دیواری بوتان یا هر پکیجی که از آن استفاده می کنید کافی است پیچ هواگیری در انتهای رادیاتور را باز کنید تا هوا از داخل آن خارج شود. البته همراه هوا آب هم از رادیاتور خارج می شود که می تواند باعث افت فشار پکیج شود. بنابراین فورا شیر پرکن را باز کنید تا فشار تنظیم شود.

بیشتر بخوانید :  عمر مفید پکیج دیواری چقدر است؟ چگونه میشه افزایش داد؟

 

8. رسوب گرفتن پکیج

در صورتی که پکیج دچار رسوب گرفتگی زیاد باشد این مشکل می تواند در کارکرد پکیج اختلال ایجاد کند که یکی از این اختلالات افت فشار سیستم می باشد. برای راهکار مشکل افت فشار پکیج کافی است پکیج تان را رسوب گیری کنید.

آموزش عیب یابی افت فشار پکیج

برای رفع مشکل افت فشار و برگرداندن فشار پکیج به حالت عادی یا برطرف کردن ارور بایستی شیر پرکن زیر پکیج را بالا بیاورید. سپس عقربه روی پکیج که فشار بار سیستم را نشان می دهد را روی 1.5 تنظیم کند. سپس پکیج ریست کرده تا به سیستم به وضعیت اولیه خود بازگشته و شروع به کار کند.

 

سخن نهایی

دلیل افت فشار پکیج متعدد می باشد اما رفع مشکل افت فشار پکیج خیلی ساده است. کافی است اقداماتی که در این مقاله به آن ها پرداخته شد را انجام دهید. اگر بیش از حد با مشکل افت فشار پکیج مواجه می شوید از یک سرویسکار حرفه ای بخواهید تا از نزدیک دستگاه شما را بررسی کند. اگر هم شما یک سرویسکار هستید که این مقاله را مطالعه کردید، می توانید برای تامین قطعات اصلی و اورجینال مورد نیاز خود از همکاران ما در مرکز فروش قطعات یدکی پکیج دیواری کمک بگیرید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *