مطالب سایت

چرا پکیج خاموش می شود؟

خاموش-شدن-پکیج-

پکیج های دیواری یکی از محبوب ترین انواع پکیج ها محسوب می شوند که به دلیل مزایای بی شمار، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند و همچنین بسیاری از فروشگاه های بزرگ اقدام به فروش قطعات یدکی پکیج دیواری می کنند. با این حال، پس از استفاده طولانی مدت از پکیج ها ممکن است این محصول به طور ناگهانی خاموش شده و نگرانی هایی را برای افراد به وجود آورد. اگر می خواهید با دلایل خاموش شدن پکیج به خوبی آشنا شوید،‌ به شما توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد مطالعه و بررسی تان قرار دهید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

بررسی 9 علت خاموش شدن پکیج دیواری

1. وجود رسوب در سیکل گرمایش

اولین دلیل خاموش شدن پکیج های دیواری، وجود رسوب در سیکل گرمایش آن ها است. این موضوع سبب می گردد آب نتواند گردش مناسبی را در مسیر گرمایشی داشته باشد و باعث خاموش شدن دستگاه گردد. باید بدانید این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که سختی اب یک منطقه بالا باشد. برای جلوگیری از این موضوع، می توانید به طور مداوم به رسوب زدایی پرداخته و از یک فیلتر سختی گیر در پکیج خود استفاده کنید.

 

2. پایین بودن فشار اب ورودی

یکی از دلایل خاموش شدن پکیج در حالت تابستانه و زمستانه، پایین بودن فشار آب ورودی است. اگر فشار آب به هر دلیلی در پکیج کاهش یابد، قطعا با خاموش شدن آن مواجه خواهیم شد. لذا پیشنهاد می شود تا برای برطرف کردن این موضوع، لوله های مسیر و نشتی آن ها را چک کنید و در صورت نقص داشتن، به برطرف نمودن آن ها توسط تعمیرکاران متبحر بپردازید.

بیشتر بخوانید :  آموزش ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

 

3. نقص در پمپ آب دستگاه

نقص-در-پمپ-آب-دستگاه-دلیل-خاموش-شدن-خود-به-خودی-پکیج

از دیگر دلایل خاموش شدن پکیج در حالت زمستان، نقص پمپ سیرکولاتور می باشد. اگر این پمپ پکیج دیواری دچار ایرادات فنی شود، قطعا نخواهد توانست اب را در مسیر لوله ها به حرکت دراورد و در نهایت پکیج دیواری از کار می افتد. برای برطرف کردن این مشکل، کافی است سیم های رابط پکیج و پمپ را بررسی کرده و از عدم ایراد داشتن آن مطمئن گردید. اگر قادر به انجام این کار نیستید، می توانید از تعمیرکاران فوق حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

 

4. گرفتگی هوا

وجود و گرفتگی هوا می تواند باعث خاموش شدن دستگاه گردد و نگرانی های بسیاری را با خود همراه داشته باشد. در واقع، وجود هوا در پکیج دیواری می تواند گردش آب در مسیر را به تعویق بی اندازد و در نهایت پکیج را به طور ناگهانی متوقف کند. بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند چگونه باید متوجه گرفتگی هوا شویم؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم اگر افزایش فشار را مشاهده کردید، باید متوجه گرفتگی هوا شوید و به برطرف کردن آن نیز بپردازید. برای برطرف کردن این موضوع کافی است به هواگیری رادیاتور ها بپردازید.

 

5. پایین بودن فشار گاز

علاوه بر پایین بودن فشار آب که می تواند باعث خاموش شدن شود، کاهش فشار گاز نیز یکی از دلایل متوقف شدن پکیج های دیواری محسوب می شود. برای برطرف کردن این مشکل کافی است تنظیمات داخلی پکیج را کنترل و بررسی نمایید.

 

6. عدم وجود هوا در سیستم

همانطور که می‌دانید، پکیج های دیواری دارای دودکش های دو لایه هستند که از یک لوله دود احتراق خارج می شود و از لوله دیگر هوای تازه به داخل پکیج می رسد. اگر لوله ها مسدود شوند، هوای کافی به داخل سیستم نخواهد رسید و در نهایت می بایست به بررسی علت خاموش شدن پکیج دیواری پرداخت.

بیشتر بخوانید :  چرا آبگرمکن روشن نمیشه ؟

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

7. ایراد در فن

یکی از دلیل خاموش شدن پکیج دیواری، ایراد در فن است. فن ها می توانند به راحتی دود احتراق را به خارج ساختمان هدایت کرده و از مشکلات متعددی جلوگیری کنند. هنگامی که فن ها به درستی اقدام نکنند، دود های ناشی از احتراق درون لوله ها جمع می شود و سبب خاموش شدن دستگاه می گردد. اگر موتور فن پکیج شما سوخته باشد، می بایست حتما به تعویض آن بپردازید تا استفاده از پکیج دیواری برایتان ممکن گردد.

 

8. خراب شدن برد الکتریکی

از دیگر علت خاموش شدن پکیج بوتان، می توان به خراب شدن برد الکترونیکی اشاره کرد‌. دقت داشته باشید اگر برد های الکترونیکی مورد اسیب قرار گیرند، افراد عادی قادر به تنظیم و بررسی آن نخواهند بود. به همین منظور، توصیه می شود تا از متخصصان در این زمینه برای بررسی برد پکیج دیواری خود کمک بگیرید.

 

9. افزایش حرارت

اگر به هر دلیلی میزان گرمای آب در چرخه گرمایش بالا رود، با خاموش شدن پکیج های دیواری روبرو خواهیم شد. به همین دلیل همواره باید درجه مناسبی را برای آب گرم مصرفی تان تعیین کنید تا مشکلی برای دستگاه تان به وجود نیاید.

 

برای رفع مشکل خاموش شدن پکیج چه کنیم؟

رفع-مشکل-خاموش-شدن-پکیج

برای برطرف کردن خاموش شدن مکرر پکیج های دیواری، می بایست به بررسی علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور و دیگر برند ها بپردازید. اگر موفق به عیب یابی نشدید، می توانید از تعمیرکاران و نمایندگی های معتبر پکیج تان کمک بگیرید. این افراد می توانند در کم‌ترین زمان ممکن مشکل پکیج تان را رفع کرده و استفاده مجدد از آن را برای تان ممکن سازند.

بیشتر بخوانید :  چرا فشار پکیج بوتان بالا می‌رود؟

 

سخن پایانی

همانطور که تا به الان متوجه شده اید، در صورت متوقف شدن پکیج های دیواری می بایست به عیب یابی مشکل خاموش شدن پکیج بپردازید. به همین خاطر، در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را به طور کامل و جامع با راه حل مشکل خاموش شدن پکیج دیواری آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن خود را در این باره برطرف کرده و در صورت تمایل با نمایندگی های معتبر تماس حاصل فرمایید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

سوالات متداول در خصوص اینکه چرا پکیج خاموش می شود 

هزینه تعمیر پکیج چقدر است؟

قیمت تعمیر پکیج ها با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود و نمی توان مقدار مشخصی را برای آن تعیین نمود.

آیا تمامی افراد قادر به تعمیر پکیج خواهند بود؟

خیر، تنها تعمیرکاران متبحر در این زمینه می توانند به تعمیر پکیج ها بپردازند.

ایا کاهش فشار گاز می تواند منجر به خاموشی پکیج شود؟

بله، کاهش فشار گاز و آب یکی از دلایل خاموش شدن مکرر پکیج ها هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *