مطالب سایت

چرا پکیج بیتا خاموش می شود؟

خاموش-شدن-پکیج-بیتا

به دلیل استفاده مکرر پکیج در زندگی روزمره و عدم بی توجهی به سرویس دوره ای آن بیشتر پکیج های دیواری با خطر فرسودگی و مشکلات بیشتری همراه می باشند. یکی از این مشکلات خاموش شدن پکیج است. خرید پکیج دیواری بوتان جز محبوب ترین برندهای پکیج است و یک محصول به بازار معرفی کرده است که بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است اما خب این دستگاه هم با مشکلاتی مواجه می شود.  یکی از این مشکلات خاموش شدن پکیج بیتا می باشد. در این مقاله از مرکز فروش قصد داریم به بررسی علت خاموش شدن پکیج بیتا و راه حل رفع آن بپردازیم.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

چرا پکیج بیتا بعد از چند ثانیه خاموش می‌شود؟

مشکل خاموش شدن پکیج بیتا برای کاربران این پکیج دیواری بسیار رایج است در صورت مواجه با این مشکل ممکن است با خودتان بگویید اگر پکیج بیتا خاموش شد چه کنیم که در ادامه به دلایل خاموش شدن پکیج بیتا و راهکار رفع مشکل آن پرداخته شده است.

 

1. قطع شدن گاز و برق

ابتدایی‌ترین دلیل خاموش شدن پکیج بیتا قطع گاز و برق است. همان طور که می‌دانید همه پکیج ها با گاز و برق کار می کنند. اگر گاز یا برق پکیج بیتا قطع شد، دستگاه خود به خود خاموش می شود و از کار می افتد. در این صورت بعد از قطعی گاز ورودی و برق چراغ قرمز پکیج بیتا روشن می شود و به شما می فهماند که گاز قطع شده است.

راه حل:

 این مشکل باید به خوبی بررسی شود. پس تمام ورودی های گاز و برق را چک کنید.

 

2. افت فشار گاز دستگاه

 

همانطور که قطع بودن گاز ورودی به پکیج، مانع روشن شدن آن می شود، افت فشار گاز نیز باعث خاموش و روشن شدن سیستم خواهد شد می شود. این مشکل به دلیل عدم تنظیم مناسب هوای گاز ایجاد می شود در این صورت سیستم نمی تواند شعله را به وجود بیاورد و در نهایت خاموش می شود.

راه حل:

بیشتر بخوانید :  تعمیر پکیج دیواری ایران رادیاتور

تنظیم کم بودن هوای گاز ورودی به پکیج بیتا را به یک سرویسکار بسپارید

 

3. کاهش آب در مدار پکیج

کاهش-آب-در-مدار-پکیج-یکی-از-دلایل-خاموش-شدن-پکیج-بیتا

در کنار تجهیزاتی مانند گاز و برق که برای روشن شدن و کار کردن دستگاه بسیار ضروری هستند، وجود آب کافی در مدار پکیج نیز بسیار مهم است وقتی مقدار آب درون پکیج بیتا از یک حدی کمتر شود، کلید نیم بار فعال می شود و از روشن شدن سیستم جلوگیری می کند. و در نتیجه پکیج بیتا خاموش می شود عواملی که آب درون مدار پکیج را کاهش می دهند خرابی شیر پرکن نشتی و خرابی منبع انبساط پکیج بیتاست.

راه حل:

برای رفع مشکل کاهش آب دستگاه، باید مقدار بار پکیج را چک کنید. اگر کمتر از 1.5 بار بود شیر پرکن را باز کرده تا مقدار آب مورد نیاز پکیج تامین شود و عقربه فشار سیستم به مقدار استاندارد 1.5 برسد. سپس بلافاصله شیر پرکن را ببندید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

4. هواگرفتگی مدار گرمایش

نفوذ هوا در داخل رادیاتورها علت دیگر خاموش شدن پکیج بیتا می باشد. در این قسمت از راهنمای عیب یابی خاموش شدن پکیج بیتا  بایستی رادیاتورها را چک کنید چون هواگرفتگی رادیاتورها در کارکرد پکیج اختلال ایجاد کند.

وقتی هوا به داخل سیستم نفوذ یابد، پمپ به ناچار هوا را به گردش می اندازد و هوا در داخل مدار به جریان می افتاد. گردش هوا داخل مدار باعث می شود که برد دستگاه پیام اشتباه دریافت کند و وقتی کمبود آب را تشخیص داد به دستگاه اجازه روشن شدن نمی دهد.

راه حل:

برای رفع هواگرفتگی مدار گرمایش کافی است رادیاتورها را هواگیری کنید . به این شکل که شیر هواگیری رادیاتورها را باز کنید تا آب به همراه هوا از داخل رادیاتورها خارج شود.

 

5. وجود جرم و رسوبات در مدار گرمایش

به علت سختی آب در کشور املاح زیادی در داخل دستگاه جمع و انباشته می شود جرم و  رسوبات مسیر گرمایش رادیاتورها را می بندد و در حرکت آب در راه رسیدن به مسیر گرمایشی اختلال ایجاد می کند.

راه حل:

برای رفع این مشکل می توانید پکیج را رسوب زدایی کنید یا از سختی گیر استفاده نمایید.

 

6. گریپاژ کردن پمپ سیرکولاتور

مهم ترین علت خاموش شدن پکیج بیتا خرابی پمپ دستگاه به شمار می رود.پمپ سیرکولاتور قطعه ای است که آب را درون مدار دستگاه به جریان می اندازد. وقتی پمپ دچار خرابی و ایراد شده باشد، آب در داخل مدار سیستم پکیج از جریان می ایستد. در نهایت برد دستگاه فرمان روشن شدن سیستم را ارسال نمی کند.

 البته در صورتی که پمپ نیم سوز شده باشد، دستگاه مدام خاموش و روشن می شود.

راه حل:

ممکن است یکی از سیم های ارتباطی بین پمپ و پکیج قطع شده باشد و در کارکرد صحیح پمپ سیرکولاتور مشکل به وجود آورده باشد. سیم را بررسی کنید. اگر مشکل از سیم باشد، با نصب دوباره سیم و اتصالات مشکل رفع می شود. اما گاهی اوقات مشکل از خود پمپ است که باید حتما آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید :  آموزش جامع تعمیر پکیج دیواری

 

7. ایراد در برد کنترل پکیج بیتا

ایراد-در-برد-کنترل-پکیج-بیتا

تخصصی ترین ایراد یا علت خاموش شدن پکیج دیواری بیتا سوختگی و خرابی برد کنترل آن می باشد. در صورتی که برد کنترل پکیج بیتا خراب باشد نمی تواند گزارشات سنسورهای دستگاه را دریافت پردازش کند و در نهایت بتواند پیام های درستی به سیستم بدهد. پس اگر برد خراب باشد پیامی برای روشن کردن سیستم ارسال نمی شود و پکیج خاموش می شود.

راه حل:

 این مشکل اساسی ترین مشکل پکیج بیتا و بیشتر پکیج هاست . اما از آن جایی که بیشتر بردها غیرقابل تعمیر هستند بهترین کار تعویض برد دستگاه ه است.

8. خرابی الکترود یون

الکترود یون قطعه ای است که کار تشخیص شعله در پکیج بیتا را برعهده دارد. این قطعه کوچک در قسمت برنر پکیج بیتا تعبیه شده است. چنانچه مشکلی در این قطعه کوچک به وجود بیاید، شعله تشخیص داده نمی شود و پکیج بیتا خود به خود خاموش می شود.

راه حل:

اگر مشکل الکترود یون از کثیفی یا مسدودیت باشد با یک سمباده مسدودیت آن را برطرف کنید. در صورتی که الکترود یون شکسته است بهترین کار تعویض الکترود یون با قطعه نوست.

 

9. عدم تخلیه دود از سیستم

گازهای حاصل از عملیات پکیج باید از راه دودکش یا پرشر دود و پرشر هوا از دستگاه به بیرون هدایت شوند. اگر گاز داخل دستگاه بماند ، سنسور دود نمی تواند فرمانی مبنی بر روشن شدن پکیج بیتا به برد دستگاه صادر کند. نصب ناصحیح دودکش کم یا زیاد بودن ارتفاع دودکش، ایراد در پرشر دود و نصب دودکش در محل نامناسب می توانند این مشکل را به همراه بیاورند.

 راه حل:

عدم تخلیه دود بسیار خطرناک است و می تواند خطرات جانی برای ساکنین خانه به همراه داشته باشد. بهترین اقدام این است که در اولین فرصت برای رفع این مشکل از یک تعمیر کار پکیج حرفه ای کمک بگیرید.

10. کمبود هوا در داخل پکیج بیتا

دودکش های پکیج بیتا به صورت دولایه ای هستند. از یکی از این لایه ها یا مجرا دود حاصل از احتراق سیستم خارج می شود. از راه مجرای دیگر، هوای تازه به دستگاه وارد می شود. از آن جایی که بدون هوا هیچ شعله ای شکل نمی گیرد، پس پکیج بیتا هم بدون هوا خاموش می شود.

راه حل:

ورودی هوا به پکیج بیتا را چک کنید و از باز بودن آن اطمینان حاصل نمایید .

بیشتر بخوانید :  محل نصب پکیج دیواری طبق مقررات ملی ساختمان

 

11. افزایش بیش از حد حرارت در داخل سیستم

پکیج بیتا یک حد استاندارد در میزان حرارت و گرما دارد و دمای آب در مدار بیش از اندازه بیشتر شود، گفته می شود که پکیج به اصطلاح جوش می آورد. بنابراین در چنین شرایطی پکیج خاموش می شود.

راه حل:

عواملی که این مشکل را به وجود می آورند عبارتند از

  • خرابی کلید تنظیم دما،
  • مسدود بودن مسیر گردش آب،
  • خرابی کلید ان تی سی،
  • رسوب گرفتن مبدل پکیج،
  • خرابی کلید بای پس ،
  • تنظیم نبودن شعله گاز
  • و مسدودیت صافی

این مشکل خیلی اساسی است بهتر است هر چه سریع تر یک تعمیرکار پکیج را در جریان بگذارید.

12. خراب بود سیستم فن پکیج

اگر فن پکیج خراب بشود یا اختلالی در کارکرد پروانه آن به وجود بیاید، مانند قطعات دیگر مثل پرشر هوا و دودکش که به خروج محصولات حاصل از احتراق به بیرون کمک می کنند. فن هم نمی تواند دود را تخلیه کند. در نهایت دود در مسیر دودکش باقی می ماند و باعث خاموش شدن پکیج بیتا خواهد شد.

راه حل:

در صورتی که فن دستگاه خراب بشود، موتور هم می سوزد. بنابراین بهترین کار تعویض فن سوخته و جایگزینی با فن جدید است.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

13. تنظیم کردن درجه گرمایش در دمای پایین

زمانی که درجه گرمایش را در دمای کمتر از 80 درجه سلسیوس تنظیم کنید. پکیج قادر به روشن شدن در حالت زمستان است.

راه حل:

برای رفع این مشکل کافی است درجه گرمایشی را روی دمای بیشتری تنظیم کنید.

 

14. باز بودن شیر بای پاس پکیج

باز-بودن-شیر-بای-پاس-پکیج-دلیل-خرابی-پکیج-بیتا

شیر بای پس وظیفه دارد که از گردش آب خیلی داغ در درون سیستم جلوگیری کند. در مواقعی که شیر بای پس پکیج بیتا باز باشد، چرخش آب داغ باعث داغ شدن پکیج می شود و در این شرایط پکیج بیتا خاموش می شود

راه حل:

باید برای رفع مسدودیت شیر بای پس ، فنر آن را به خوبی تمیز کنید تا حالت کشسانی آن به حالت قبل باز گردد.

15. خرابی کلید تنظیم دمای مدار گرمایش

در بیشتر مواقع کلید تنظیم مدار دچار شکستگی می شود، در این صورت نمی توان آن را تکان داد و طبیعتا پتانسیومتر هم از کار می افتد.

راه حل:

 بایستی کلید تنظیم دمای مدار گرمایش را تعویض کنید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

16. خرابی ترموستات

ترموستات مقدار اندازه دمای اتاق را تعیین کند و برد دستگاه با توجه به دمای اعلام  شده توسط ترموستات فرمان روشن شدن سیستم را می دهد. در صورتی ترموستات کار نکند پس برد هم دستوری مبنی بر روشن کردن اعلام نخواهد کرد.

راه حل:

ابتدا اتصالات ترموستات را بررسی کنید در صورت سالم بودن برای رفع این مشکل باید ترموستات تعویض شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی دلایل خاموش شدن پکیج بیتا و راه حل رفع هر کدام از علت ها پرداخته شد. در بیشتر مواقع با تعویض پمپ الکترود یون و برد دستگاه یا قطعات دیگر این مشکل خاموش شدن پکیج بیتا برطرف می شود.

مرکز فروش به عنوان معتبرترین نمایندگی فروش قطعات پکیج دیواری در اقصی نقاط تهران بهترین خدمات را ارائه می دهد و پاسخگوی تامین قطعات پکیج بیتا و سایر برندهای دیگر می باشد. چنانچه به قطعه ای برای تعویض نیاز داشتید، کافی است سفارش قطعه مورد نظر خود را در سایت مرکز فروش ثبت کنید یا با شماره های ما تماس بگیرید.

4.7/5 - (17 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *