مطالب سایت

چرا آبگرمکن خاموش می شود ؟

خاموشی آبگرمکن جزو مشکلاتی است که در هر خانه ای اتفاق می افتد. اما مسئله مهمی که در رابطه با این موضوع وجود دارد آگاهی و اطلاع افراد از علت خاموش شدن آبگرمکن است. همه افرادی که از آبگرمکن استفاده می کنند باید در مورد همه مشکلات احتمالی و نیز راه حل های مربوط به رفع آنها اطلاعات زیادی داشته باشند تا به هنگام بروز مشکل بتوانند در سریعترین زمان ممکن آن را برطرف سازند.

خاموش شدن آبگرمکن دیواری دلایل خاص خود را دارد که هر کدام از این عوامل عملکرد آبگرمکن را دچار اختلال کرده و حتی امکان دارد آبگرمکن را متوقف و خاموش سازد. بسیاری از افراد سؤال می پرسند که چرا آبگرمکن دیواری خاموش میشود ؟ برای جواب به این سؤال در ادامه دلایل متعددی بیان خواهیم کرد.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

8 دلایل خاموش شدن آبگرمکن دیواری

آبگرمکن دیواری از قطعات زیادی تشکیل شده است که هر کدام از آنها وظیفه خاصی دارند‌. این قطعات با یکدیگر در تعامل هستند و اگر یکی از آنها دچار مشکل شود حتما در عملکرد سایر قطعات مشکل ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل افرادی هستند که در این حوزه وارد شده و در خصوص قطعات آبگرمکن و نحوه تعمیر و تعویض آنها آموزش می بینند. همچنین در زمینه فروش قطعات پکیج شوفاژ دیواری و آبگرمکن فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید :  چرا فشار پکیج بوتان بالا می‌رود؟

اما دلیل خاموش شدن آبگرمکن تنها در یک مورد خلاصه نمی شود. دلایل خاموشی آبگرمکن عبارتند از:

1. بسته بودن شیر گاز

در صورتیکه قطعات داخلی آبگرمکن مشکلی نداشته باشند باید به سراغ شیر گاز بروید چون امکان دارد شیر گاز بسته باشد. پس در اولین مرحله شیر گاز را چک کنید.

2. خرابی ترموکوپل

خرابی-ترموکوپل-دلیل-خاموش-شدن-آبگرمکن

بعد از اینکه از باز بودن شیر گاز اطمينان حاصل کردید احتمال دارد مشکل از ترموکوپل باشد. اگر سیم ترموکوپل دچار خرابی شده باشد باید تعویض شود. در برخی مواقع امکان دارد ترموکوپل در جای درستی نصب نشده باشد و همین باعث می شود آبگرمکن خاموش شود .

3. خرابی و خاموش شدن شمعک آبگرمکن

دیگر علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری مربوط به خاموش شدن شمعک آبگرمکن می باشد. به هنگام خاموشی آبگرمکن بیش از هر کار دیگری باید شمعک آبگرمکن را بررسی کنید.

4. خرابی واشر دیافراگم

دیگر دلیلی که باعث می شود آبگرمکن خاموش شود مربوط به خرابی واشر دیافراگم است. اگر فشار بار دستگاه به شدت کاهش پیدا کند شمعک نمی تواند روشن مانده و دستگاه خاموش می شود.

5. رسوب بستن الکترود

یکی دیگر از دلایل آبگرمکن خاموش می شود جمع شدن رسوب در الکترود است. وجود خرابی و رسوب در الکترود منجر به اختلال در عملکرد دستگاه و نهایت خاموش شدن آن می شود.

6. خرابی سنسور دودکش

در برخی مواقع به دلیل نصب نادرست آبگرمکن در قسمت دودکش آن اختلال به وجود می آید. پس در صورت بروز مشکل در عملکرد آبگرمکن بهتر است سنسور دودکش را بررسی کنید.

7. جمع شدن رسوب در فیلترها و لوله ها

اگر تمام موارد ذکر شده را بررسی کردید و مشکلی نداشت باید به سراغ فیلترها و لوله های دستگاه بروید. در صورتیکه هر کدام از این دو مورد دارای رسوب باشند، باید در اسرع وقت رسوب زدایی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید :  بررسی مشکلات پکیج بیتا

8. نبود آب کافی در لوله ها

گاهی اوقات نشتی و قطعی آب دلیل دیگری است که می شود آبگرمکن خاموش شود. در این مواقع باید با کمک گرفتن از تعمیرکاران حرفه ای مشکل را برطرف کنید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

چرا آبگرمکن بوتان خاموش می شود؟

دلیل-آبگرمکن-بوتان-خاموش-می-شود

از جمله دلایل خاموش شدن آبگرمکن بوتان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوختگی سنسور جوش
  • اشکال در بوبین
  • خرابی ترموکوپل
  • رسوب الکترود

 

علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بدون شمعک

همانطور که قبلا به این موضوع اشاره کردیم آبگرمکن قطعات زیادی دارد و اگر یکی از این قطعات دچار مشکل شود حتما دستگاه دچار اختلال شده و خاموش می شود. علت خاموش شدن این دستگاه نیز می تواند ریشه در مشکلات فنی داشته باشد. در هنگام بروز همچین اختلالاتی بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید.

 

علت خاموش شدن آبگرمکن زمینی چیست؟

آبگرمکن های زمینی بیشتر در اثر نصب اشتباه شیر آب گرم و سرد دچار اختلال و خاموشی می شوند. در برخی مواقع افراد برای نصب آبگرمکن از تعمیرکاران تازه‌کار کمک می گیرند و همین امر باعث وصل اشتباه آب گرم و سرد آبگرمکن به جای همدیگر می شود. پس برای جلوگیری از این مشکل باید در مورد نصب آبگرمکن جدی باشید.

آبگرمکن های ایستاده نیز بیشتر به علت رسوب گرفتن فیلتر ها خاموش شده و کارایی خود را از دست می دهند. اگر به دنبال حل این مشکل هستید باید رسوب گیری را انجام دهید. دیگر علت خاموش شدن آبگرمکن ایستاده می تواند خرابی ترموکوپل باشد.

 

علت خاموش شدن آبگرمکن گالنی چیست؟

آبگرمکن گالنی یکی از پر کاربردترین لوازم خانگی است که در اثر برخی نواقص فنی یا بی توجهی افراد به مشکلات جزئی خاموش می شود. این نوع آبگرمکن بیشتر در اثر اختلال در سنسور دودکش خاموش می شود. بهترین راه حل این است که شما ابتدا دودکش دستگاه را مورد بررسی قرار داده سپس به سراغ موارد دیگر بروید. در صورتی که به تنهایی نتوانستید مشکل را حل کنید حتما با تعمیر کاران مجرب مشورت کنید.

بیشتر بخوانید :  علت خرابی پکیج بوتان چیست؟

همینطور برای اطلاع از قطعات پکیج دیواری بوتان میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید.

مشاوره مرکز فروش تلفن:02177272942

سوالات پر تکرار در رابطه با اینکه آبگرمکن خاموش می شود

علت اینکه آبگرمکن دیواری بدون شمعک خاموش می شود چیست؟

این مشکل در اثر نقص فنی و خرابی یکی از قطعات آبگرمکن اتفاق می افتد. در صورت بروز این مشکل باید با تعمیرکاران حرفه ای تماس بگیرید.

دلایل اینکه آبگرمکن خاموش می شود چیست؟

دلایل خاموش شدن این دستگاه به طور کامل در متن مقاله آمده است.

شایع ترین دلیلی که موجب خاموش شدن آبگرمکن های ایستاده می شود؟

3. شایع ترین دلیلی که موجب خاموش شدن آبگرمکن های ایستاده می شود؟

4.2/5 - (4 امتیاز)
بازگشت به لیست

1 نظر در “چرا آبگرمکن خاموش می شود ؟

  1. mehrdad گفت:

    واقعاًممنونیم ازتون که بدون توضیح وراهکاری برای رفع مشکلمون فوری هدایتمون میکنین سمت تعمیرکار👏👏👏باورکنیداگه نمیگفتین شایدواسه تعمیرآبگرمکنمون به شیرینی فروشیامراجعه میکردیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *